Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

ARNOLD ŠVARCENEGER I BMW I VISION DEE

Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

 

Arnold Švarceneger za BMW otkriva na koji način će nam tehnologija doneti radost u budućnosti i zašto održivost igra odlučujuću ulogu za njega. U isto vreme, legendarni glumac priča o uzbudljivoj budućnosti za volanom BMW i Vision Dee automobila. Na ovogodišnjem #NEXTGen, u okviru CES-a u Las Vegasu, Arnold Švarceneger je, između ostalog, predstavio i specijalni film sa BMW i Vision Dee. 

 

    Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

    Gospodine Švarceneger, kako biste opisali Dee-jevu ličnost? Na koga te Vas podseća?

     

    Arnold Švarceneger: Dee me podseća na mene u Terminatoru 2. Brzo uči i brine o ljudima. Dee je napravljen da bude vrhunski digitalni pratilac.

     

    Kakvo je Vaše iskustvo u interakciji sa Dee-jem?

     

    Švarceneger: U početku se osećate pomalo čudno dok razgovarate sa mašinom, ali na kraju to posmatrate drugačije i shvatate da vam veštačka inteligencija može pomoći, ako ste voljni da je koristite.

    Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

    Šta mislite, da li mi kao ljudi u osnovi tražimo nove načine da proširimo naš svet kroz tehnologiju?

     

    Švarceneger: Mislim da je istorija čovečanstva istorija širenja našeg sveta kroz tehnologiju. Moglo bi se govoriti o štampariji, automobilima, telefonima ili avionima, a sve te stvari su proširile svet za ljude koji u njemu žive. Želja za otkrivanjem i inventivnošću je deo našeg ljudskog DNK. Baš zato što znamo da možemo da razvijemo naš svet, moramo pronaći način da to i činimo.

     

    Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

    Postoji li nešto što tehnologija ne može učiniti za nas? Kakva je uloga digitalne tehnologije?

     

    Švarceneger: Tehnologija ima neverovatan potencijal da poboljša naše živote, ali može i da nas povredi. Sve zavisi od toga kako je koristimo. Društvene mreže imaju potencijal da spoje ceo svet. Možete bukvalno učiti od ljudi na suprotnoj strani sveta, a da nikada ne napustite svoju spavaću sobu. Međutim, društvene mreže nas mogu i razdvajati. Vlade širom sveta ne bi ulagale toliko u stvaranje podela na društvenim mrežama da to ne funkcioniše. Oportunistički ljudi sa lošim namerama mogu koristiti tu tehnologiju protiv nas.

     

    Voleo bih da svi mi koristimo tehnologiju samo na način koji čini naše svetove boljim, tako da moramo da obraćamo pažnju i stalno pronalazimo načine da koristimo tehnologiju na pozitivan način kako bismo pokazali ljudima da je namenjena poboljšanju naše živote, a ne da ih uništavamo.

    Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

    Šta za Vas lično znači mobilnost?

     

    Švarceneger: Mobilnost je način na koji stižemo bilo gde. Možete imati najveću viziju na svetu, ali morate nekako da stignete od tačke A do tačke B. Ponekad, za mene, to znači i bicikl. Ponekad to znači motocikl. Ponekad to znači avion.

     

    Odakle potiče Vaša želja da se bavite održivošću i zaštitom životne sredine?

     

    Švarceneger: Kada sam se kandidovao za guvernera, nisam planirao da postanem ekološki aktivista, bio sam fokusiran na politički sistem i budžet Kalifornije. Međutim, okružio sam se najboljim savetnicima za životnu sredinu na svetu i slušao sam ih. Ono što su mi rekli uverilo me je da moramo da delujemo i to ne samo lokalno, već i šire. Klimatske promene su veliki problem, ali još veći, neposredniji problem je to što sedam miliona ljudi svake godine umre od zagađenja. To je neprihvatljivo. Tako smo doneli striktne zakone o zaštiti životne sredine. Ljudi su govorili: „Kalifornija je samo država, ona ne može zaustaviti globalno zagrevanje.”

    Arnold Švarceneger i BMW i Vision Dee

    Ono što zaboravljaju je da Kalifornija nije samo država. To je peta najveća ekonomija na svetu i verovatno najpoznatije mesto na svetu. Svi žele da dođu u Kaliforniju. Svi žele da kopiraju Kaliforniju. Da uzmemo primer naših zakona, kada smo pokrenuli inicijativu za milion solarnih krovova sa podsticajima za postavljanje solarnih krovova, to je očigledno pomoglo građanima da priušte solarnu energiju. Ali desilo se nešto mnogo veće od toga. Naš uspeh ka postizanju milion solarnih krovova je tako brzo porastao na tržištu da smo smanjili cenu solarne energije i učinili je pristupačnijom za ljude širom sveta.

    Kada vidim probleme, ma koliko veliki bili, želim da ih rešim. Čak i ako mi svi kažu da je to nemoguće. Zato sam mislio da bih mogao da iskoristim ogromnu pozornicu Kalifornije da pokažem svetu da možete postati zeleni i stvoriti ekonomiju u procvatu. Kalifornija je dokazala da sam u pravu.

    Koja je najvažnija lekcija koju ste naučili i koju biste podelili sa nama?

     

    Švarceneger: Moje prvo pravilo uspeha je da morate imati viziju. Sve počinje sa vizijom. Možete imati najbolji avion na svetu, ali ako ne znate gde želite da idete, on je bezvredan. Odvojite vreme da razmislite o tome gde želite da idete, ili gde želite da vaša kompanija, vaš grad ili vaša zemlja ide.

     

    To vreme koje provedete u izgradnji svoje vizije može izgledati kao sanjarenje, ali to je najvrednije vreme koje ćete ikada potrošiti. Jer kada jednom vidite viziju ispred sebe, kao što sam video sebe kako stojim na bini i nosim titulu u bodibildingu, ništa vam nije previše teško. Imaš svrhu. Znate za šta radite, tako da vam to ni ne izgleda kao posao. Možete da se nosite sa preprekama koje će vam se neizbežno isprečiti i ustati od neuspeha, jer imate tu viziju ispred sebe, a to je jedino što je važno.

    Pročitajte više