POTROŠNJA I EMISIJA.
medium
Detalji postupka merenja
potrošnje goriva i emisije
CO2 uz informacije
o dizel tehnologiji.
top-left
5 ČINJENICA O WLTP PROCEDURI TESTIRANJA.
- Novo zakonsko merenje potrošnje VLTP ima praktičniju primenu.
- Ispitivanja se odvijaju tokom dužeg vremenskog perioda, pri većim brzinama i sa dinamičnijom progresijom.
- Standardne vrednosti novog postupka merenja bliže su stvarnim podacima o potrošnji.
- Detalji nude viši stepen transparentnosti u pogledu predviđenih troškova goriva.
- Tehnika merenja VLTP postupno se primenjuje od 1. septembra 2017. godine.
WLTP TEHNIKA MERENJA.
Precizan postupak ispitivanja za dobijanje najrealnijih mogućih vrednosti potrošnje goriva i emisije CO2.
Tehnika merenja WLTP zasniva se na globalno prikupljenim, stvarnim podacima o vožnji, što će za rezultat imati realnije i preciznije vrednosti o potrošnji. Među promenama koje ovo uključuje su redefinisani, znatno stroži uslovi ispitivanja i veće brzine, zajedno sa znatno dužim trajanjem testa (30 umesto 20 minuta).
Da bi se preciznije odredila emisija CO2, u postupak ispitivanja uključene su verzijei standardne i verzije sa opcionom opremom za vozilo. To će proizvesti dve vrednosti za svaki tip vozila: najmanju i najveću moguću vrednost standardne potrošnje u skladu sa aerodinamikom, težinom i otporom kotrljanja. Zahvaljujući WLTP metodi moći ćete bolje da procenite potrošnju vozila i emisiju CO2. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrednost biće naznačena direktno. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrednost biće naznačena direktno. Čak i uz ovaj postupak ispitivanja, odstupanja će i dalje biti moguća u eksploataciji. Bez obzira na novu metodu, svakodnevna potrošnja i emisija CO2 i dalje su podložni različitim topografskim i klimatskim uslovima te zavise i od načine i tehnike vožnje. Uticaj vrši i saobraćajna situacija, trenutno opterećenje i upotreba uređaja i potrošača kao što je klima uređaj. Jedno je sigurno: uslovi ispitivanja su realniji nego ranije, što znači da se na papiru mogu očekivati veća potrošnja goriva i vrednosti CO2 kao i niži dometi za električna vozila. Međutim, ovo nema negativan uticaj na stvarnu potrošnju goriva ili domet. Pored toga, BMW Group uvek radi na novim tehnologijama kako bi unapredila potrošnju i domet.
Sva vozila BMW Group koja se mogu naručiti u zemljama EU28+ odobrena su u skladu sa WLTP metodom merenja.
U Nemačkoj zakonodavac precizira da će vrednosti izmerene prema WLTP metodi u početku biti izvedene proračunom koji će ih uputiti nazad na NEDC vrednosti. Komisija EU je u tu svrhu razvila tehniku korelacije koja će u jednakoj meri biti obavezujuća za sve proizvođače vozila.
Ova faza je namenjena pojednostavljenju tranzicije. Trajanje će zavisiti od nacionalnog zakonodavstva te će se razlikovati od zemlje do zemlje.
Od septembra 2018. svi proizvođači automobila zakonski su obavezni da testiraju u skladu sa WLTP metodom za sva vozila koja se prodaju u EU, kao i u Švajcarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu (EU28 +).
Od januara 2021. godine, sve zemlje koje usvoje zakonodavstvo EU za registraciju vozila moraće da izdaju i saopšte WLTP vrednosti za sva vozila.
WLTP TEHNIKA MERENJA.
Kratki filmovi treba da vas informišu o najvažnijim podacima koji se odnose na WLTP metodu merenja.
WTLP vs. NEDC
WTLP vs. NEDC
false
true
true
false
What changes for me as a Customer with WLTP?
What changes for me as a Customer with WLTP?
true
true
true
false
What males up the new WLTP driving cycle?
What males up the new WLTP driving cycle?
false
true
true
false
WLTP I NEDC.
Saznajte koje su to razlike između starog i novog postupka ispitivanja.
NEDC
Trajanje testa: 20 min.
Razdaljina na testu: 11 km
Vreme provedeno u mestu: 25%
Faze testa: Grad, otvoreno (kombinovano)
Brzina: Prosečno: 34 km/h; Maksimalno: 120 km/h
Startna temperatura: 20–30° C; hladan start
Opcionali i dodatna oprema: Nije uzeto u obzir
NEDC
Trajanje testa: 30 min.
Razdaljina na testu: 23.2 km
Vreme provedeno u mestu: 13%
Faze testa: Nisko, srednje, visoko, izuzetno visoko, (u kombinaciji); (plus „Grad“ za električna vozila i vozila sa plug-in hibridnim pogonom)
Brzina: Prosečno: 46.6 km/h; Maksimalno: 131 km/h
Startna temperatura: 14° C (Testirano na 23° C korigovano za 14° C) Hladan start
Opcionali i dodatna oprema: Sve opcionali i oprema se razmatraju u smislu njihovog uticaja na aerodinamičnost, težinu i otpor kotrljanja.
RDE FAKTOR.
Realno merenje emisije štetnih gasova u vožnji na putu.
Od sredine maja 2016. merenja stvarnih emisija u vozilu (RDE) obavezna su za sve proizvođače vozila u EU, kao i u Švajcarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu. U ovim RDE testovima, emisija zagađujućih materija, kao što su čestice i azotni oksidi (NOk), mere se direktno na putu. Ova metoda određuje prosečne vrednosti emisije koje se mogu očekivati tokom svakodnevne vožnje.
U cilju daljeg smanjenja vrednosti zagađivača u svakodnevnoj upotrebi, BMW Group u svojim modelima primenjuje različite tehnologije za smanjenje emisije izduvnih gasova.
Mere BMW BluePerformance, na primer, smanjuju emisiju azotnih oksida u dizel motorima. Uvođenjem nove generacije 6-cilindričnih dizel motora od 2020. godine, katalizator smešten blizu motora zamenjuje se još efikasnijim SCR sistemom, takođe blizu motora. Rezultat je da je konverzija NOx dodatno poboljšana, posebno tokom gradske vožnje. Drugi SCR katalitički konvertor, smešten kao i ranije u donjem delu vozila, pruža dodatnu potporu i, u zavisnosti od vozila, ima svoj sistem za doziranje AdBlue.
BMW Group je prvi proizvođač vozila koji je u serijsku proizvodnju uveo kombinaciju katalitičkog pretvarača NOx i SCR sistema. Uspostavljanjem dvostrukog doziranja AdBlue, BMW ponovo postavlja nove standarde u prečišćavanju izduvnih gasova i smanjenju zagađivača.
Dalje, od 2006. godine dizel vozila su standardno opremljena filterima za čestice kako bi se smanjile čestice. I u modelima sa benzinskim motorima, posebni filteri za čestice ponovo rade u čitavom opsegu.
BMW proizvodi vozila EU6d od 01.10.2020 - čitava tri meseca pre pravno obavezujućeg datuma 01.01.2021. Za razliku od EU6c, EU6d standard za emisiju izduvnih gasova sada takođe definiše granične vrednosti za broj čestica i azotnih oksida u RDE testiranjima.
Odobrenje EU6d garantuje da vaše vozilo ispunjava trenutno najstrože EU granične vrednosti emisije štetnih gasova.
MOTORI SA BMW TWIN POWER TURBO TEHNOLOGIJOM.
Snažni i efikasni: BMW benzinski i dizel motori.
Inovativni benzinski i dizel motori sa tehnologijom BMW TwinPower Turbo srce su svakog BMW-a. Kombinuju najnovije sisteme ubrizgavanja, potpuno varijabilnu kontrolu performansi i inovativnu tehnologiju turbopunjača.
BMW TwinPower Turbo benzinski motori
Inovativni trocilindrični benzinski motor izuzetne rafiniranosti, četvorocilindrični benzinski motor i linijski benzinski TwinPower Turbo sa šest cilindara, višestruki dobitnik nagrade „Motor godine“, postavili su nove standarde. U svojoj najnovijoj generaciji motora BMW EfficientDynamics pokazala se ekonomičnijom, čistijom i moćnijom od svojih prethodnika.
Da bi se povećala efikasnost i dinamičnost, ovaj inovativni paket - prekretnica u strategiji BMW EfficientDynamics - kombinuje najnoviju tehnologiju ubrizgavanja i potpuno varijabilnu kontrolu ventila Valvetronic, sa double VANOS sa inovativnom tehnologijom turbopunjača. Rezultat je posebno efikasan pogonski sistem koji impresivno ilustruje priznatu stručnost BMW-a u pogledu motora.
BMW TwinPower Turbo dizel motori
U BMW Twin Power Turbo dizel motorima ogleda se sistemska primena BMW EfficientDynamics: kombinovanje najviših vrednosti u smislu ekonomičnosti, korisne snage i radnih karakteristika uz malu potrošnju goriva. U njihovu efikasnost i dinamičnost se ne sumnja. Istovremeno, BMW TwinPower Turbo trocilindrični dizel motori koji služe kao idealni ulazni motori, inovativni BMW TwinPower Turbo četvorocilindrični dizel motori i posebno snažni BMW TwinPower Turbo linijski šestocilindrični dizel motori obavljaju svoj posao uz izuzetno nisku emisiju i nizak stepen trenja. Zato je maksimalna zabava u vožnji garantovana. Dizel pogonski agregati sa laganom aluminijumskom konstrukcijom porodice BMW EfficientDynamics imaju turbo punjače promenljive geometrije turbine. Za ubrizgavanje goriva odgovoran je CommonRail sistem najnovije generacije.
BMW DIZEL MOTORI: NAPREDNI I EFIKASNI.
Dizel motor nije samo važan pokretač ekonomije, već je i veoma efikasan pogonski sistem. Zahvaljujući inovativnoj AdBlue tehnologiji ubrizgavanja, emisije azotnih oksida kod modernih BMW dizel vozila teže ka nuli. Dodatne procedure za prečišćavanje izduvnih gasova su takođe u upotrebi kako bi se dodatno smanjile emisije zagađivača. Shodno tome, dizel motor je efikasan pogonski sistem, posebno za vozače koji redovno prelaze velike udaljenosti. Unutar BMW grupe, sve vrste pogona prolaze kroz dalji razvoj i unapređenje paralelno.
ŠTA TREBA ZNATI O DIZELIMA?
Bilo da se radi o isplativosti ili efikasnosti, postoji mnogo dobrih razloga koji podržavaju moderne dizel motore. Ipak, često nedostaju činjenice i pozadinske informacije. Stvorite sopstvenu sliku uz informativni pregled na temu dizel pogona i emisije zagađivača koji su ovde predstavljeni.
false
false
false
U novom BMW-ovom 6-cilindričnom dizel motoru, prethodni vrlo efikasni sistem za naknadnu obradu izduvnih gasova koji se sastoji od katalizatora za skladištenje NOx, DPF (filter čestica čađi) i SCR zamenjen je sistemom sa još većim funkcionalnim potencijalom. SCR sistem (zasnovan na DPF) blizu motora radi sa SCR sistemom donjeg dela kako bi se pokrila veoma široka paleta operacija motora sa optimalnom konverzijom NOx. Ovo je takođe osnova za buduće standarde za procenu izduvnih gasova.
false
false
false
false
NAJČEŠĆA PITANJA – METODE MERENJA POTROŠNJE I EMISIJE.
Vaša pitanja. Naši odgovori.
WLTP je skraćenica za „Globalno priznati harmonizovani proces ispitivanja lakih vozila“.
Obuhvata novu proceduru ispitivanja i realnije određivanje potrošnje goriva i vrednosti emisije CO2 koje će biti pravno obavezujuće za sva vozila od septembra 2018. godine. WLTP će zameniti prethodno važeću NEDC proceduru.
false
false
Uvođenje WLTP ciklusa znači da će se naznačene vrednosti potrošnje goriva i CO2 približiti onima u stvarnoj eksploataciji. Bez obzira na ovo, uračunavanje i pojedinačne dodatne opreme u WLTP dodatno će približiti vrednosti realnim jer se zasnivaju na vašoj ličnoj konfiguraciji vozila. Međutim, u isto vreme realnije vrednosti značiće i veću potrošnju i vrednosti CO2 za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i manji opseg za električna vozila i plug-in hibride. U zavisnosti od nacionalnog zakonodavstva, ovo može uzrokovati veće takse zasnovane na emisiji CO2.
false
Skraćenica RDE označava „Stvarnu emisiju u vožnji“. Ovo je nova procedura za određivanje zagađivača poput azotnih oksida (NOx) i čestica čađi. Ključna karakteristika je da se merenje odvija na putu u realnim uslovima vožnje, a ne u laboratoriji. Uređaj poznat kao prenosni sistem za merenje emisija (skraćeno PEMS) u tu svrhu je pričvršćen na izduvni sistem ispitnog vozila.
false
* Odnosi se na nova vozila. Za nove tipove vozila primena novih standarda emisije izduvnih gasova počinje godinu dana ranije.