BUDUĆNOST JE ELEKTRIČNA, DIGITALNA I CIRKULARNA.
medium
top-left
Održivost je jedan od osnovnih ciljeva BMW Grupe i čvrsto je ukorenjena u korporativnoj strategiji. Istovremeno, možemo se osvrnuti na dugu tradiciju kada je reč o pitanju: kako postići dalji napredak u oblasti održivog upravljanja? Deklarisani cilj je sveobuhvatan pristup zasnovan na tri stuba, koji se protežu duž čitavog lanca dodate vrednosti: ekološkog, društvenog, ekonomskog, sa fokusom na cirkularnu ekonomiju. U okviru ove šeme, razvoj električnih vozila je ključni faktor – ali ne i jedini: za BMW Grupu, održivost se proteže od lanca snabdevanja, preko razvoja i proizvodnje, pa do kraja faze upotrebe svih vozila.
NAŠE OBAVEZE.
1. BMW Grupa se obavezala da će se pridržavati Pariskog sporazuma o klimatskim promenama i pratećeg cilja od 1.5 stepeni Celzijusa prema Pariskom sporazumu o klimatskim promenama.
2. BMW Grupa je sve kratkoročne ciljeve smanjenja CO2-emisija validirala naučno (Inicijativa za naučno utemeljene ciljeve, SBTi) i, osim toga, čak odredila poseban cilj za smanjenje CO2-emisija za lanac snabdevanja, kao jedini proizvođač automobila (kao od februara 2023. godine).
3. Nadalje, BMW Grupa se obavezala da postigne cilj klimatske neutralnosti (SBTi "neto nula").
OTKRITE NAŠ HOLISTIČKI PRISTUP ODRŽIVOSTI I i5.
JASNI CILJEVI.
2025.
Nova klasa će postaviti nova merila kada je reč o održivosti.
Početak proizvodnje u BMW-ovoj iFactory u Debrecinu, Mađarskoj:
- postrojenje ne koristi fosilne izvore energije za rad
- kontinuirano proširenje cirkularne ekonomije materijala i energije
- potpuno električni modeli
2030
Ušteda od 40% CO2 tokom celog životnog ciklusa vozila znači:
- 20% u lancu snabdevanja
- 80% u proizvodnji
- 50% u fazi upotrebe
- Naime, 2030. godine, potpuno električna BMW i MINI vozila bi trebalo da čine najmanje 50% svih isporuka.
Dugoročno
Jasan cilj BMW Grupe je da postane klimatski neutralan u skladu sa naučno zasnovanim ciljevima (SBTi). Kako bi to osigurala, kompanija je definisala specifične ciljeve i ključne tačke za 2030. godinu.
ODRŽIVOST JE STALNI DEO STRATEGIJE BMW GRUPE.
NAŠ SVEOBUHVATNI PRISTUP ZASNOVAN NA TRI STUBA.
Deklarisani cilj BMW Grupe je da pokrije sve tri dimenzije održivosti: ekološku, društvenu i ekonomsku u celom lancu dodate vrednosti. Ovde ova tri stuba čine okvir za delovanje i zajedno doprinose postavljenim ciljevima. Uz transparentnost naših ciljeva i rezultata, ovaj sveobuhvatan pristup predstavlja temeljnu osnovu za saradnju zasnovanu na poverenju sa našim B2B klijentima.
Ekološki aspekti.
BMW Grupa se oseća dužnom da postigne ciljeve Pariskog sporazuma o klimatskim promenama i smanji emisiju CO2 u celom lancu dodate vrednosti uz poštovanje svih ekoloških smernica. Osnovni elementi su zaštita životne sredine, efikasno upravljanje raspoloživim resursima i dalji razvoj cirkularne ekonomije kao izuzetno ključnog elementa.
Društveni aspekti.
BMW Grupa sebe vidi kao preduzeće i poslodavca koji neguje društvenu odgovornost prema svojim zaposlenima i društvu. Zbog toga pridaje veliku vrednost zdravlju, raznovrsnosti i mogućnostima razvoja za svoju radnu snagu. Kao globalni igrač, BMW Grupa je podjednako svesna svoje odgovornosti prema društvu.
Ekonomski aspekti.
BMW Grupa je svesna svog ekonomskog značaja i svoje korporativno upravljanje organizuje u skladu sa odgovornim načelima usmerenim ka povećanju vrednosti poslovanja na održivoj osnovi. Od ključnog značaja je poštovanje smernica, koje smatramo kamenom temeljcem za dugoročni uspeh i koje su čvrsto ugrađene u našu korp
IZVEŠTAJ BMW GRUPE.
INTEGRISANI IZVEŠTAJ O TRENUTNOJ STATUS KVO SITUACIJI.
BMW Grupa smatra da njena odgovornost leži u održivosti, merljivosti i transparentnosti njenog izveštavanja.
- Od 2020. godine kombinujemo naš godišnji izveštaj sa našim izveštajem o održivosti u cilju izrade jednog integrisanog izveštaja.
- Naime, 2022. godine, BMW Grupi je dodeljena nagrada za građenje javnog poverenja zbog najboljeg izveštavanja o održivosti među kompanijama DAX 40.
- Ovaj kombinovani izveštaj nudi precizan pregled naših ciljeva u oblasti održivosti i takođe prikazuje ostvarene godišnje ciljeve.
BMW OCENE ODRŽIVOSTI.
BMW GRUPA U ORGANIZACIJAMA KAO ŠTO JE ECOVADIS.
BMW Grupa posmatra eksterne ocene kao veoma važan način pružanja objektivnih procena partnerima i kupcima. U principu, mi stoga uvek tražimo da se zahtevi za eksternim izjavama upućuju odeljenju za javno informisanje BMW Grupe i menadžerima ključnih klijenata BMW Grupe kako bi se stekla konačna slika o određenim temama ili pitanjima.
Molimo vas da nas kontaktirate za bilo koje dodatne informacije
USLUGE.
BMW Grupa ima širok spektar instrumenata i usluga za podršku B2B klijentima u postizanju njihovih ciljeva održivosti u kontekstu organizacije svojih vozila na još efikasniji i održiviji način. Alat sa podacima o voznom parku je primer: Ovaj alat nudi veliki broj usluga i pruža različite podatke o vozilima vlasnicima BMW-ovog ili MINI-ovog voznog parka. Podaci o voznom parku se nude u pet modula i pokrivaju više od deset relevantnih slučajeva primene za upravljanje voznim parkom. Oni se kreću od upravljanja kilometražom i ugovorom do statusa vozila i obezbeđivanja GPS pozicija. Dodatno su uključeni servis, održavanje i potrošnja. Od 2023. godine, u ponudu će dodatno biti uključena tri nova opsega usluga koja unapređuju održivost. Podacima se može pristupiti direktno preko veb lokacije ili fleksibilno preko interfejsa (API).
PODACI O VOZNOM PARKU – NOVE USLUGE U KONTEKSTU ODRŽIVOSTI.
- Procena i transparentnost kada je reč o brojkama CO2 emisije u oceni srazmere vožnje bez emisija za PHEV – potencijalna analiza i preporuka za elektrifikaciju voznog parka.
BMW-OVA REŠENJA ZA PUNJENJE.
Pogodno napajanje na nekoliko stotina hiljada javnih punionica u Evropi električnom energijom koja je 100% zelena. Nudimo i individualna rešenja za punjenje kod kuće i na poslu.
KLJUČNE TAČKE U OBLASTI ODRŽIVOSTI.
BMW GRUPA IMA DUGU TRADICIJU KADA JE REČ O ODRŽIVOSTI.
1972.
BMW 1602 Elektro je predstavljen javnosti kao prvo BMW-ovo vozilo sa električnim pogonom na Olimpijskim igrama u Minhenu.
1973.
BMW Grupa je prvi proizvođač automobila na svetu koji je imenovao svog službenika za zaštitu životne sredine.
2000.
Održivost postaje osnovni vodeći princip u korporativnoj strategiji BMW Grupe.
Od 2001.
Članstvo BMW Grupe u Globalnom dogovoru UN Prvi BMW-ov Izveštaj o održivosti je već objavljen.
2007.
Tehnološki razvoj BMW EfficientDynamics i doprinos istog u smanjenju potrošnje goriva ukazuje na put kojim treba krenuti u budućnosti.
2009.
Održivost je postao stalni korporativni cilj BMW Grupe.
2011
Održivost je sastavni deo procesa nabavke i suštinski kriterijum kupovine.
2012.
Definisanje deset ciljeva održivosti koje treba postići do 2022. godine.
2013.
BMW i3 je predstavljen javnosti kao pionir u oblasti elektromobilnosti.
Od 2014.
Ocena BMW Grupe preko EcoVadis platforme.
2020.
Specifikacija ambicioznih ciljeva za smanjenje CO2 u celom lancu dodate vrednosti.
Od 2020.
Održivost je u centru strateške orijentacije BMW Grupe.
2021
BMW i Vision Circular kao pionir cirkularne ekonomije. Prvi integrisani izveštaj je objavljen za 2020. godinu.
NAJČEŠĆA PITANJA.
Specifični ciljevi BMW Grupe su usmereni ka smanjenju emisije CO2, povećanju efikasnosti resursa i daljem poboljšanju društvenih i ekoloških standarda. Zbog toga su još u julu 2020. godine utvrđeni jasno definisani ciljevi, koji treba da budu realizovani do 2030. godine. Spektar se kreće od tema kao što su smanjenje CO2 i elektromobilnost preko cirkularne ekonomije, ekoloških i društvenih standarda do društvene odgovornosti.
Naše akcije su usmerene ka ispunjenju težnje da budemo najuspešniji i održivi premijum proizvođač za individualnu mobilnost. Da bismo postigli ovaj cilj, mi stvaramo sve veći broj obimnijih rešenja za održivost. Istovremeno nam je cilj da ispunimo našu odgovornost u pogledu održavanje društvenih i etičkih standarda.