Sedam veličanstvenih iz 50-godišnje istorije BMW M

Sedam veličanstvenih iz 50-godišnje istorije BMW M

Sedam veličanstvenih iz 50-godišnje istorije BMW M

     

    Tokom 50 godina svog postojanja, BMW M odeljenje na put je izvelo dosta modela koji su postali klasici i legende. Izdvojiti samo neke od njih je težak zadatak, ali automobili o kojima ćete čitati u nastavku su definitivno bili ispred svog vremena, pa se sa pravom nalaze se na vrhu liste želja najvećih ljubitelja BMW M-a.

    Pročitajte više

    MODEL BMW 3.0 CSL (E9) 1971.

    MODEL BMW 3.0 CSL (E9) 1971.

    Prvi automobil BMW M (u završnim fazama razvoja 1973. godine), razvijen uz pomoć Alpine, raspolagao je sa 3,2 litra zapremine, 206 ks i težio je samo 1.270 kilograma (čime opravdava svoj naziv – CSL je skraćeno od „Coupé Sport Leichtbau“ – „lake konstrukcije“). Dizajn je spektakularan koliko i podaci o performansama. Verzija iz 1973. posebno se urezala u pamćenje, a zbog svojih karakteristika ubrzo je dobio nadimak „Betmobil“.

    MODEL BMW M1 (E26) 1978.

    MODEL BMW M1 (E26) 1978.

    Dizajnerski pečat na ovaj posebni model stavio je Đorđe Đugijara. Motor je bio vrhunski za to vreme, sa četiri ventila i 3,5 litara zapremine, a visina modela iznosila je samo 1,14 metara. M1 (E26) proslavio se u i takmičenju u Procar seriji kao delu pratećeg programa Formule 1, a zavoleo ga je svetski slavni umetnik Endi Vorhol pretvorivši ga u pokretno umetničko delo. Iako se proizvodio samo tri godine (od 1978. do 1981), njegova fascinirajuća pojava ipak je obezbedila mesto na ovoj listi.

    MODEL BMW M3 (E30) 1986.

    MODEL BMW M3 (E30) 1986.

    Ovo je zasigurno jedan od omiljenih modela ljubitelja BMW brenda koji se u potpunosti uklapa sa motom „Radost vožnje“. Za vreme kada je napravljen, 1986. godine, 195 ks u automobilu predstavljalo je poprilično dostignuće. Pre nego što se BMW M3 angažovao kao trkački automobil (za šta je bio prvobitno dizajniran) BMW M je morao najpre da proda 5.000 jedinica. Usledio je prodajni, ali i trkački uspeh, a za samo nekoliko godina, najsportskiji model iz cele BMW serije 3 osvojio je gotovo svaku titulu u svetu turing automobila, ali i legendarni status.

    MODEL BMW M5 TOURING (E61) 2007.

    MODEL BMW M5 TOURING (E61) 2007.

    Deset cilindara u BMW Touringu – svako ko je tražio takav motor u luksuznom karavanu 2007. godine mogao je da ga pronađe u modelu BMW M5 Touring. Ovaj model isporučuje 507 ks zadnjim točkovima i proizvedeno je samo 1.000 primeraka, što ga ujedno čini kolekcionarskim vozilom.

    MODEL BMW X6 M (E71) 2009.

    MODEL BMW X6 M (E71) 2009.

    Uz svako vozilo dobija se i sertifikat koji su potpisali Džef Kuns i Oliver Zipse, a na njemu se nalazi i individualni identifikacioni broj konkretnog vozila. Umetnik je dizajnirao i zaštitne korice priručnika za vozača. Kunsof potpis nalazi se na panelu držača za čaše.

     

    Originalni BMW 850i bio je prvi model serije 8 lansiran 1990. godine, prepoznatljiv po naprednoj vožnji i kao takav privukao je umetnika koji da vidi eleganciju i performanse kao ultimativni spoj savršenstva, a 8 X JEFF KOONS takođe nastavlja ovu tradiciju.

    MODEL BMW M2 CS (F87) 2019.

    MODEL BMW M2 CS (F87) 2019.

    Najsportskiji od svih modela BMW Serije 2, BMW M2 CS („Competition Sport“) donosi izazovno uzbuđenje i mnogo snage pod haubom (bi-turbo redni šestocilindarski motor generiše 450 ks). Jedini „problem“ kod ovog modela je što svaki pravi ljubitelj automobila neće nikada poželeti da napusti ovu vozačku mašinu.

    MODEL BMW I4 M50 (G26) 2021.

    MODEL BMW i4 M50 (G26) 2021.

    Automobil novog doba, kako ga mnogi nazivaju, najmlađi je na listi sedam veličanstvenih na koju je sa pravom uvršten. BMW i4 M50 sa e-motorom raspolaže sa 795Nm i 400kW (544 ks), uz električni domet od 416 do 521 km (WLTP) i potrošnju energije: 22,5-18,0 kWh/100 km (kombinovano).