POP! POP! POP! 8 X JEFF KOONS - BMW iz snova.

POP! POP! POP! 8 X JEFF KOONS - BMW iz snova.

POP! POP! POP! 8 X JEFF KOONS - BMW iz snova.

     

    U okviru ekskluzivne edicije koja obuhvata svega 99 automobila, poznati američki umetnik Džef Kuns i BMW kreirali su jedinstveni model - M850i xDrive Gran Coupé. Pažljivo dizajnirano vozilo premijerno će biti predstavljeno publici na umetničkom sajmu "Frieze Los Angeles".

     

    „To je automobil iz snova! Odavno sam želeo da stvorim specijalnu ediciju BMW-a: sportsku, upadljivu, ali isto tako i minimalističku i konceptualnu. Jedva čekam da se vozim u tom automobilu i nadam se da će ljudi uživati koliko i ja“, navodi Džef Kuns.

    Pročitajte više

    POSEBNO ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI

    Posebno zadovoljstvo u vožnji

    „Na modelu linije postaju sve izraženije od haube ka prtljažniku i stvaraju osećaj kretanja napred, čemu doprinosi i crtež - ’POP!’ (parni potisak). Plava boja podseća na beskonačnost svemira, a meni se dopada ideja da automobil postane globalno poznat. Verujem da će automobil koji sam kreirao ponuditi vozačima posebnu vrstu zadovoljstva.“

    I MUZEJSKI EKSPONAT I ATRAKCIJA NA DRUMU

    I muzejski eksponat i atrakcija na drumu

    „BMW napreduje tako što neprestano traga za novim izazovima. Ponovna saradnja sa Džefom Kunsom sve nas je nadahnula – kako zaposlene u našem sedištu, tako i kolege u proizvodnim pogonima širom Nemačke. Nikada ranije u istoriji naše kompanije nije stvoren BMW sa tako velikim dizajnerskim angažmanom kao što je to u slučaju ovog modela koji predstvalja 'skulpturu na točkovima' i koji će biti izložen kao kolekcionarski eksponat u muzejima, a ujedno će vladati drumovima kao pravi BMW,“ objašnjava Oliver Zipse, predsednik upravnog odbora BMW AG.

    EKSTERIJER SA 11 BOJA

    Eksterijer sa 11 boja

    Ekspresivan i upadljiv dizajn kombinuje jedanaest različitih boja eksterijera u rasponu od plave do srebrne kao i od žute do crne. Biće farbana samo četiri automobila svake nedelje. Raznobojni enterijer kreiran je od vrhunskih materijala, fine kože, držača za čaše sa emablemom edicije i potpisom umetnika.

     

    Sedišta su jarko crvene i plave boje koje prepoznatljivo asociraju na superheroja iz strip-univerzuma, kao i na boje kompanijinog vozila visokih performansi BMW M. Energičan i moćan dizajn obuhvata elemente kako pop umetnosti tako i geometrijskih šara u omažu promišljenim konturama i obliku modela Gran Coupe serije 8.

    200 SATI FARBANJA

    200 sati farbanja

    Više od 200 sati ručnog rada veoma specijalizovanih profesionalaca u poginima BMW Grupe u Dingolfingu i Landšutu utrošeno je samo na farbanje eksterijera, gde su uzorci boje često bili nanošeni uz pomoć uveličavajućeg stakla. „Energično“, „izluđujuće“ i „snažno“ reči su kojima međunarodni mediji opisuju oavj automobil, posle objavljivanja prvih dizajnerskih nacrta.

     

    „Na desetine inženjera i dizajnera dalo je sve od sebe kako bismo proslavili naše partnerstvo i ostvarili njegovu viziju“, kazao je Oliver Zipse. Sam umetnik proveo je dosta dana u fabrici u Dingolfingu, dok je više od šest meseci trajala i diskusija sa predstavnicima BMW-a oko najadekvatnijih rešenja.

     

    „Veoma sam mnogo razmišljao o tome: Šta je suština modela Gran Coupé serije 8? Šta je suština snage? Kako stvoriti nešto što je primer za svu energiju BMW serije 8, a što može isto tako da se dotakne ljudskog elementa?“, ističe Kuns.

    KUNSOV POTPIS I LOGOTIP BMW-A

    Kunsov potpis i logotip BMW-a

    Uz svako vozilo dobija se i sertifikat koji su potpisali Džef Kuns i Oliver Zipse, a na njemu se nalazi i individualni identifikacioni broj konkretnog vozila. Umetnik je dizajnirao i zaštitne korice priručnika za vozača. Kunsof potpis nalazi se na panelu držača za čaše.

     

    Originalni BMW 850i bio je prvi model serije 8 lansiran 1990. godine, prepoznatljiv po naprednoj vožnji i kao takav privukao je umetnika koji da vidi eleganciju i performanse kao ultimativni spoj savršenstva, a 8 X JEFF KOONS takođe nastavlja ovu tradiciju.

    AUKCIJA I HUMANITARNI CILJEVI

    Aukcija i humanitarni ciljevi

    Podećanja radi, Kuns je 2010. godine stvorio jedinstveni BMW M3 GT2 - umetnički automobil koji je nastupao u trci 24 časa Le Mana i bio predstavljen u Centru Pompidu u Parizu. Iste godine, rok pevač Bono iz grupe U2 napisao je u uvodniku za Njujork Tajms da bi Džef Kuns trebalo da učestvuje u dizajniranju automobila budućnosti.

     

    8 X JEFF KOONS će najpre biti izložen za publiku na Rokfeler plazi na Menhetnu pre nego što jedan automobil iz ove edicije (sa potpisom Džefa Kunsa na zadnjem delu), ne bude prodat na aukciji u Kristiju u Njujorku 4. aprila. Svi prihodi od najveće ponude pripašče Međunarodnom centru za nestalu i eksploatisanu decu (ICMEC). Džef Kuns je bio lično angažovan u toj neprofitnoj nevladinoj organizaciji duže od dve decenije.

     

    Posle svetske premijere, 8 X JEFF KOONS će biti predstavljen na brojnim umetničkim sajmovima i događajima u Evropi, Aziji i Bliskom Istoku, uključujući i 16. Istanbulski sajam savremene umetnosti, Pariz foto, Festival brzine Gudvud, Art Dubai, Sajam umetnosti i dizajna Vest Bund u Šangaju i Art Basel u Hong Kongu.

    ISTORIJA BMW UMETNIČKIH AUTOMOBILA

    Istorija BMW Umetničkih automobila

    Na inicijativu francuskog vozača trkačkih automobila i ljubitelja umetnosti Ervea Poulena, a u saradnji sa osnivačem BMW Motorsporta Johenom Nerpašem, prvi BMW Umetnički automobil naručen je kada su obojica zatražili od Aleksandra Kaldera da dizajnira Pulenov BMW trkačkim automobil 1975. godine. Od tada, 19 umetnika širom sveta stvaralo je BMW automobile svog vremena. BMW Umetnički automobili Roja Lihtenštajna, Ester Malangu, Dženi Holcer, Endija Vorhola, Dejvida Hokija, Olafura Elijasona, Frenka Stele, Roberat Raušenberga, Cao Fei i Džona Baldesarija, pored ostalih, bili su nadahnuti razvojem umetnosti, dizajna i tehnologije.

     

    Džef Kuns je dizajnirao 17. BMW umetnički automobil 2010. godine - BMW M3 GT2 - koji se takođe takmičio u 24 časa Le Mana. Povodom 50-te godišnjice kulturnog angažmana BMW Grupe prošle godine, umetnički automobili od sada se nalaze i u digitalnom svetu, a dostupni su preko aplikaije Acute Art.