BMW M HYBRID V8 KAO UMETNIČKO DELO
medium
central-left
„Ceo BMW Art Car projekat se odnosi na pronalazak, na maštu, na pomeranje granica onoga što je moguće. Posmatram ga kao vozilo koje će se takmičiti u trci Le Man. Moj BMW umetnički automobil nastao je u bliskoj saradnji sa timovima iz industrije motosporta i inženjeringa“, izjavila je Džuli Mehretu. „BMW umetnički automobil je završen tek kada se trka završi.“
Saradnja između BMW-a i Džuli Mehretu takođe uključuje zajedničku posvećenost nizu Panafričkih translokalnih medijskih radionica za filmske stvaraoce, koje će obići različite afričke gradove 2025. i 2026. godine, a kulminiraće velikom izložbom u Zeitz muzeju savremene umetnosti u Africi u Kejptaunu.
Džuli Mehretu i Mehret Mandefro, producent nominovan za Emi, pisac i suosnivač Realness Instituta, koji radi na jačanju medijskog ekosistema u Africi, organizovaće radionice u različitim afričkim gradovima i regionima tokom 2025. godine. Cilj projekta je da se umetnicima i filmskim stvaraocima obezbedi prostor za saradnju i razmenu ideja. Ovi sastanci će ponuditi umetnicima forum da razviju nove puteve ka stvaranju pravedne građanske budućnosti u svojim zajednicama.
Serija Panafričkih translokalnih medijskih radionica posetiće gradove Dakar (Senegal), Marakeš (Maroko), Kigali (Ruanda), Lagos (Nigerija) i Kejptaun (Južna Afrika). Rezultati radionica biće predstavljeni zajedno sa 20. BMW-ovim umetničkim automobilom u Zeitz muzeju savremene umetnosti Afrike u Kejptaunu u prvoj polovini 2026. godine.
BMW Grupa na taj način dosledno nastavlja svoju decenijsku podršku filmskim i kreativnim talentima: od serijala kratkih filmova 'The Hire' i partnerstva sa Međunarodnim filmskim festivalom u Kanu do prikupljanja radova studenata umetničkih akademija u blizini pogona kompanije širom sveta.
Džuli Mehretu je svetski poznata američka slikarka. Rođena je u Adis Abebi, glavnom gradu Etiopije, 1970. godine. Zajedno se sa porodicom preselila u SAD sa sedam godina. Živi i radi u Njujorku i Berlinu.
Mehretuova praksa slikanja, crtanja i grafike angažuje gledaoca u dinamičnu vizuelnu artikulaciju savremenog iskustva, prikaz društvenog ponašanja i psihogeografije prostora istražujući palimpseste istorije, od geološkog vremena do moderne fenomenologije društvenih pitanja.
Mehretu je član Američke akademije umetnosti i književnosti, Američke akademije umetnosti i nauke i Nacionalne akademije za dizajn. Njen globalni predstavnik je Marian Goodman galerija. Takođe izlaže sa White Cube, iz Londona, kao i Carlier Gebauer, iz Berlina.
Žiri sastavljen od visoko pozicioniranih predstavnika iz međunarodnog sveta umetnosti jednoglasno je 2018. godine izabrao Džuli Mehretu da dizajnira 20. BMW-ov umetnički automobil. Panel uključuje renomirane kustose i direktore muzeja iz različitih zemalja, uključujući Koyo Kouoh, izvršnog direktora i glavnog kustosa, Zeitz MOCAA, Kejptaun; Hans-Ulrih Obrista, umetničkog direktora galerije Serpentine, London; i Cecilia Alemani, Donald R. Mullen, zamenika direktora i glavnog kustosa, High Line Art, Njujork.
Povodom svetske premijere BMW umetničkog automobila kojeg je dizajnirala Džuli Mehretu u Parizu, članovi žirija objavili su sledeću izjavu: „Oduševljeni smo Džulijinim BMW umetničkim automobilom! Okwui Enwezor je već skovala frazu „Dinamizam u formi“ tokom sednice našeg žirija i ništa prikladnije ne važi za njen BMW M Hybrid V8 trkački automobil."
Platno za 20. BMW-ov umetnički automobil je BMW M Hybrid V8. Novi trkački automobil kompanije BMW M GmbH ima hibridni električni pogonski sistem sa približno 640 ks i pokretan 4,0-litarski V8 motor podržan električnim motorom
Tokom ovogodišnjih zvaničnih trka FIA Svetskog prvenstva u izdržljivosti, BMW M Hybrid V8 će se takmičiti u visokokalibarskom takmičenju, odnosno u kategoriji hiperautomobila. Automobil će se takmičiti i na 24 časa Le Mana – predstavljaće prvi BMW M Motorsport prototip koji je to uradio od BMW-a V12 LMR, koji je pobedio u klasičnoj trci 1999. godine.
Renomirani umetnici iz celog sveta učestvuju u programu BMW Art Car od 1975. godine. Inicijativa je potekla od francuskog trkačkog vozača i ljubitelja umetnosti Ervea Pulena, koji je zajedno sa tadašnjim šefom BMW-a za moto sport Jochenom Neerpaschom zamolio svog prijatelja umetnika Aleksandra Kaldera da ofarba automobil. Rezultat je bio BMW 3.0 CSL, koji se takmičio na 24 časa Le Mana 1975. godine i postao miljenik publike.