Novosti 2021

NOVOSTI I DEŠAVANJA

Novosti i dešavanja
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    Predstavljen potpuno novi BMW M3 CS
    25.01.2023

    PREDSTAVLJEN POTPUNO NOVI BMW M3 CS

    Top verzija modela BMW M3 sa oznakom CS (Competition Sport) dolazi sa izraženim trkačkim karakteristikama. U odnosu na M3 xDrive Competition model, svaga motora je povećana na 550KS i 405kW što je povaćanje za 40KS, odnsno 30kW.

     

    Ukupna masa vozila je smanjena za 20kg, oslanjanje je posebno podešeno i dodati su trkački pneumatici. Ubzanje od 0 do 100 je 3,4 sekunde, a standardna oprema podrazumeva M Driver's paket koji omugućava postizanje maksimalne brzine od 320km/h.

     

    Slično kao na BMW M4 CSL modelu, laserski farovi imaju žuto dnevno svetlo, a prednja sedišta su M sportska karbonska. Proizvodnja ovog ekskluzivnog automobila ogranicena je na 12 meseci, a ekskluzivnost povećavaju i aerodnamički karbonski dodaci, kao i karbonska hauba na kojoj su lako uočljive dve zone (koje nisu ofarbane, pa karbon dolazi do izražaja).

     

    Točkovi u boji Gold Bronze dolaze u veličini 19 inča (prednji) i 20 inča (zadnji), a montiran je i titanijumski sportski izduv sa četiri cevi. Harman Kardon ozvucenje je standard, kao i volan presvučen alkantarom. 

    Pročitajte više
    Utakmice Bundeslige u BMW-u Serije 7
    Utakmice Bundeslige u BMW-u Serije 7
    Utakmice Bundeslige u BMW-u Serije 7
    18.01.2023

    UTAKMICE BUNDESLIGE U BMW-U SERIJE 7

    BMW Grupa i DFL (DFL Deutsche Fußball Liga) objavili su vest o saradnji u okviru koje će BMW postati prvi proizvođač automobila u čijim će vozilima moći da se prate utakmice Bundeslige.

     

    Ova BMW-ova aplikacija biće dostupna u novom BMW-u Serije 7 kroz „over the air update“ koji će se aktivirati u vozilima koja imaju Personal eSIM opciju. Ponuda će vremenom biti proširena i na nove BMW modele.

     

    Mečevi iz najviše nemačke fudbalske lige moći će da se prate na BMW zakrivljenom displeju i u početku će biti dostupni za nemačke, a potom i za evropske, azijske i američke vozače.

     

    Imajući u vidu bezbednost putnika, video sadržaj u aplikaciji će biti dostupan za gledanje isključivo dok vozilo miruje. S druge strane, ukoliko je vozilo u pokretu, moći će da se sluša samo audio prenos.

    Pročitajte više
    BMW Grupa lider u premijum segmentu na globalnom nivou
    12.01.2023

    BMW GRUPA LIDER U PREMIJUM SEGMENTU NA GLOBALNOM NIVOU

    BMW Grupa je isporučila ukupno 2.399.636 BMW, MINI i Rolls-Royce vozila kupcima širom sveta u 2022. godini. Tokom prethodne godine sve industrije susrele sa izazovima u snabdevanju, a glavni udar se osetio u prvih šest meseci. Zatim je, u drugoj polovini godine, prodaja počela da raste. U četvrtom kvartalu, BMW Grupa zabeležila je značajan rast prodaje od +10.6%, sa 651.798 vozila isporučenih kupcima.

     

    BMW Grupa optimistično gleda na 2023. godinu. „Održaćemo naš kurs profitabilnog rasta u 2023. godini. Jasan fokus će biti na nastavku podizanja elektromobilnosti. Naredni cilj za 2023. godinu je da 15% naše ukupne prodaje čine sasvim električna vozila. Sa lansiranjem modela BMW i5 kasnije ove godine, preduzećemo još jedan važan korak prema elektrifikaciji naše linije modela“, navodi Piter Nota, član Upravnog odbora BMW AG zadužen za kupce, brendove i prodaju.

     

    BMW Grupa je značajno ubrzala svoj prelazak na elektromobilnost u 2022. godini, tako što je više nego udvostručila prodaju elektrifikovanih vozila u odnosu na 2021. (+107,7%) sa ukupno 215.755 potpuno električnih BMW i MINI vozila isporučenih kupcima. Važan cilj je dostignut kada je BMW Grupa isporučila svoje 500.000-to potpuno električno vozilo pred kraj prošle godine.

     

    „Naša snažna linija proizvoda najbolji je odgovor na izazovno okruženje i omogućila nam je da više nego udvostručimo prodaju sasvim električnih vozila još jednom u 2022. godini“, rekao je Nota. „Sigurni smo da možemo da premašimo ovaj uspeh u 2023. godini, pošto očekujemo izuzetno veliki broj novih porudžbina za naše sasvim električne modele“, nadodao je Nota.

    Budućnost BMW Grupe je električna, cirkularna i digitalna. Jedan od važnih momenata na putu do NEUE KLASSE predstavljen je na sajmu CES u Las Vegasu: BMW i Vision Dee predstavlja viziju BMW Grupe za budući digitalni doživljaj, kako unutar, tako i izvan vozila. BMW Grupa će tokom 2023. godine obezbediti dodatne uvide i podatke o revolucionarnom konceptu vozila NEUE KLASSE.

     

    Brend BMW je prošle godine prodao ukupno 2.100.692 jedinica širom sveta što ga čini brojem jedan u premijum segmentu na globalnom nivou. Prodaja elektrifikovanih vozila (uključujući i plug-in hibride) za celu godinu porasla je za +35.6% u odnosu na prethodnu, sa 372.956 vozila.

     

    Među kupcima su posebno popularni modeli: BMW X1, iX1, i4, iX i i7, a krajem ove godine, BMW Grupa će proširiti svoju električnu liniju modelom BMW i5.

     

    BMW M obeležava 50. godišnjicu rekordom.

     

    Uprkos izazovima u nabavci, BMW M GmbH je završio jubilarnu godinu novim najboljim rezultatom svih vremena. BMW M je postigao rast od +8.4% u poređenju sa prethodnom godinom, sa prodajom od 177.257 jedinica. Istovremeno, BMW M je znatno napredovao sa elektrifikacijom svog portfelja proizvoda.

     

    Lansiranje prva dva sasvim elektrifikovana BMW M Performance modela, i4 M50 i iX M60, prvog elektrifikovanog modela sa visokim performansama, BMW XM, i novog modela M240i Coupé izuzetno je doprinelo uspešnom završetku godine. Nova edicija modela BMW M2 i novi BMW M3 Touring takođe su uticali na prošlogodišnji rast prodaje, kao i tradicionalno traženi modeli vrhunskih performansi M3 i M4.

    Pročitajte više
    BMW i Vision Dee
    BMW i Vision Dee
    BMW i Vision Dee
    BMW i Vision Dee
    BMW i Vision Dee
    BMW i Vision Dee
    BMW i Vision Dee
    05.01.2023

    BMW I VISION DEE - ULTIMATIVNI SAPUTNIK KROZ STVARNE I VIRTUELNE SVETOVE

    BMW i Vision Dee, koji je premijerno prikazan na Sajmu potrošačke elektronike početkom godine u Las Vegasu, predstavlja viziju budućeg digitalnog doživljaja, kako unutar vozila, tako i izvan njega.

     

    BMW i Vision Dee je futuristički sedan srednje veličine sa novim i svedenim dizajnerskim jezikom. „Dee“ (Digital Emotional Experience) stvara jaku vezu između ljudi i njihovih automobila. Buduće digitalne funkcije zalaziće daleko izvan nivoa kontrole glasom i sistema za asistenciju vozaču kakve danas poznajemo.

     

    BMW Head-Up-Display pruža se preko čitave širine vetrobrana i daje nam pogled na sledeću generaciju vozila. Od 2025. nadalje, ova inovacija biće dostupna u modelima NEUE KLASSE. BMW Grupa je takođe usavršila upotrebu „tehnologije promene“. Otkrivši BMW iX Flow sa E mastilom, odnosno sposobnošću da se menja iz crne u belu  na prošlom CES-u, BMW i Vision Dee sada može da eksterijer menja do 32 različite boje.

     

    „Sa modelom BMW i Vision Dee, pokazujemo šta je sve moguće kad se spoje hardver i softver. Na ovaj način u stanju smo da istražimo puni potencijal digitalizacije da automobil preobrazi u inteligentnog saputnika. To je budućnost za proizvođače automobila: fuzija virtuelnog doživljaja sa stvarnim zadovoljstvom u vožnji“, rekao je Oliver Zipse, predsednik Upravnog odbora BMW AG. „Istovremeno, BMW i Vision Dee je novi korak na putu do NEUE KLASSE. Sa ovom vizijom, gledamo daleko u budućnost i naglašavamo ogromnu važnost digitalizacije za naše buduće generacije proizvoda.“

     

    Sa svojim inteligentnim, gotovo ljudskim sposobnostima, BMW i Vision Dee prati vozače ne samo kroz stvarne situacije na drumovima, već i u njihovom digitalnom okruženju.

     

    BMW Mixed Reality Slider: virtuelni svet u pet koraka.

     

    BMW Mixed Reality Slider u kombinaciji sa naprednim Head-up Display sistemom je digitalni vrhunac i centralna operativna kontrola modela BMW i Vision Dee. Primenom „shy-tech“ senzora na instrument tabli, vozači mogu da sami odluče koliko digitalnog sadržaja žele da vide na naprednom Head-Up Display.

     

    Onog momenta kada sednete u automobil, samo pet malih koraka vas deli od ulaska u virtueli svet. Paralelno s tim, prozori se zamračuju što doprinosi postepenom „izlasku“ iz stvarnosti. BMW Dee integriše kombinovanu stvarnost na imerzivan način koji angažuje različita čula bez potrebe za bilo kakvim dodatnim alatima, stvarajući novu dimenziju zadovoljstva u vožnji za korisnika.

     

    Napredni BMW Head-Up-Display: u NEUE KLASSE od 2025. godine.

     

    BMW Grupa je poznata u automobilskom svetu kao pionir za sistem Head-Up-Display i sistematski je usavršavala ovu tehnologiju tokom protekle dve decenije. U modelu BMW i Vision Dee, projekcija preko cele širine vetrobrana dopušta prikaz informacija na najvećoj mogućoj površini – koja postaje prepoznatljiva samo kad se prikaz aktivira.

     

    Na ovaj način, BMW Grupa demonstrira ogroman potencijal tehnologije projekcije, a BMW i Vision Dee vizualizuje kako napredni Head-Up-Display takođe može da se iskoristi u budućnosti za koncept prikaza i rada. Standardna proizvodna verzija BMW Head-up-Display sistema koji se proteže preko pune širine vetrobrana koristiće se u modelima NEUE KLASSE od 2025. godine nadalje.

     

    BMW koji razgovara sa vozačem.

     

    Digitalni doživljaj počinje već izvan vozila, sa personalizovanom dobrodošlicom koja kombinuje grafičke elemente, svetlosne i zvučne efekte. Prirodan jezik služi kao najjednostavniji, najintuitivniji oblik interakcije, omogućavajući savršeno razumevanje između ljudi i njihovih vozila.

    Farovi i zatvorena BMW prednja rešetka takođe formiraju zajedniču figitalnu (fuzija fizičke i digitalne) ikonu na uniformnoj površini, što dopušta vozilu da proizvodi različite facijalne izraze. To znači da BMW i Vision Dee može da razgovara sa ljudima vizuelno izražavajući raspoloženja kao što je radost, zapanjenost ili odobravanje. BMW i Vision Dee može takođe da projektuje sliku vozačevog avatara na bočni prozor kako bi dodatno personalizovao scenario dobrodošlice.

     

    Eksterijer koji menja 32 boje!

     

    Posle spektakularnog debija BMW iX Flow sa E mastilom na CES-u 2022. godine, BMW Grupa sada otkriva verziju tehnologije E mastila u punom koloru u modelu BMW i Vision Dee koja će biti korišćena za spoljni izgled vozila prvi put širom sveta.

     

    BMW i Vision Dee pokazuje višebojni, potpuno varijabilni eksterijer podoban za individualno konfigurisanje. ePapirni film od kooperanta BMW Grupe, E Ink, primenjuje se na karoseriju kako bi stvorio taj čarobni prikaz. Mogu se prikazati do 32 boje.

     

    Površina karoserije modela BMW i Vision Dee podeljena je u 240 segmenata E mastila i svakim od njih se individualno upravlja. To omogućava beskrajnu raznovrsnost šara koje se mogu generisati i menjati u roku od nekoliko sekundi. Proces laserskog sečenja koristi se za kraćenje filmova, a dizajn elektronske kontrole razvijen je u partnerstvu sa E Inkom. Adaptacija ove tehnologije za zakrivljene površine i programiranje animacija, razvili su inženjeri BMW Grupe – omogućivši formu prilagođavanja koja je jedinstvena u auotmobilskom sektoru širom sveta.

     

    Uzbudljivi digitalni doživljaj.

     

    Dizajn modela BMW i Vision Dee je namerno sveden kako bi se pažnja usmerila na digitalni doživljaj i DNK brenda BMW. Eksterijer je definisan klasičnim dizajnom sedana sa tri celine koji čini jezgro brenda BMW. Tradicionalni elementi dizajna, kao što je BMW prednja rešetka, dvostruki kružni farovi i Hofmajsterovog elementa, iznova su urađeni, sa figitalnim ikonama koje su zamenile analogne elemente. To daje modelu BMW i Vision Dee sopstveni digitalni, ali humani karakter.

     

    Unutar vozila digitalizacija ide ruku pod ruku sa reduktivnom upotrebom materijala, operativnim kontrolama i prikazima kako bi obezbedila da nas ništa ne odvraća od digitalnog doživljaja i novog osećaja pojačanog zadovoljstva u vožnji.

     

    Nekonvencionalni dizajn volana, sa vertikalnim centralnim krakom, donosi tačke dodira koje oživljavaju kad im se primaknete ili ih dotaknete. Ta selekcija sadržaja koji se projektuje na vetrobran preko kontrola na figitalnim tačkama dodira, zajedno sa Head-Up Display sistemom, tako podržava princip „ruke na volanu, oči na drumu“.

     

    „Modelom BMW i Vision Dee mi pokazujemo kako automobil može da bude neosetno integrisan u vaš digitalni život kao pouzdani saputnik. Samo vozilo postaje vaš portal za digitalni svet – sa vozačem koji uvek ima kontrolu“, rekao je Adrijan van Hojdonk, direktor Dizajna BMW Grupe. „Primenjena na pravi način, tehnologija će stvoriti vredne doživljaje, načiniti od vas boljeg vozača i jednostavno zbližiti ljudska bića i mašine.“

     

    Još jedan korak na putu do NEUE KLASSE

     

    Budućnost BMW Grupe je električna, cirkularna i digitalna. BMW i Vision Dee predstavlja digitalni aspekt ovog trija i još jedan je korak na putu do sledeće generacije vozila, NEUE KLASSE. BMW Grupa će omogućiti nove prilike da zavirite i pogledate revolucionarni koncept vozila iz NEUE KLASSE tokom 2023. godine.

    Pročitajte više