DRUŠTVENI ASPEKTI.
medium
central-left
U BMW Grupi, fokus održivosti je posebno usmeren na društvene aspekte sa naglaskom na standarde rada i ljudska prava. Ovde se brinemo o posledicama našeg ekonomskog poslovanja na pojedince i društvene grupe duž celog našeg lanca dodate vrednosti. Međutim, ovo uključuje i samoispitivanje: BMW Grupa je svesna svoje odgovornosti kao poslodavac i uključuje ovaj aspekt u svoje napore usmerene ka održivosti.
PRIMENA STANDARDA RADA I LJUDSKIH PRAVA U BMW GRUPI.
PRIMENA U SVETU.
Međunarodno priznate smernice za ekološke i društvene kriterijume su merilo za ceo lanac dodate vrednosti u BMW Grupi.
Ovo naročito utiče na:
- Smernice za multinacionalna preduzeća Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD)
- Vodeće principi Ujedinjenih nacija o poslovanju i ljudskim pravima
- Deset principa Globalnog dogovora UN
- Sadržaj Poslovne povelje ICC-a za održivi razvoj
- Deklaraciju o čistijoj proizvodnji Programa Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP)
Ova pravila su pretvorena u kodekse i načela u okviru kompanije uz učešće predstavnika naših kadrova i na taj način usmeravaju naše delovanje u skladu sa tim.
LANCI SNABDEVANJA.
Automobilska industrija je blisko integrisana u globalne lance snabdevanja. Standard održivosti BMW Grupe za mrežu dobavljača zahteva da se ljudska prava poštuju u svakoj karici ovih lanaca. Da bismo ostvarili našu ekološku i društvenu odgovornost, sprovodimo višestepeni proces detaljne analize prilikom nabavke i poslovanja sa mrežom dobavljača. Ugovori zaključeni između salona, uvoznika i BMW Grupe takođe zahtevaju obavezu poštovanja usklađenosti i ljudskih prava.
GRUPA KAO POSLODAVAC.
Međukulturna komunikacija
Zaposleni imaju različite zahteve kada je reč o organizaciji svog rada. Iz tog razloga, BMW Grupa nudi individualnu kreativnu slobodu kroz instrumente kao što su:
- fleksibilno radno vreme
- mobilni rad
- dodatni dani odsustva u zamenu za odgovarajuće smanjenje naknade
- plaćena odsustva
- stalna i nestalna honorarna rešenja
Ove mere su 2021. godine doprinele da BMW Grupa zadrži svoju vodeću poziciju najpopularnijeg proizvođača automobila na rang-listi najatraktivnijih poslodavaca na svetu koju je objavio obrazovni provajder Universum. (Najatraktivniji poslodavci na svetu 2021. godine).
Raznolikost.
BMW Grupa vidi raznolikost kao snagu. Raznovrsna radna snaga doprinosi razmeni različitih gledišta, iskustava i veština u svakodnevnom radu – na taj način jačajući inovativnu snagu i konkurentnost. Zbog toga koristimo kurseve za obuku, razgovore i formate dijaloga kako bismo među zaposlenima i rukovodećim osobljem podigli svest o pozitivnom doprinosu koji različitost može da pruži u okviru kompanije. Štaviše, BMW Grupa promoviše raznolikost i jednake mogućnosti u razvoju osoblja. Ključna načela kao što su zaštita od diskriminacije, jednak tretman za sve zaposlene i poštovanje u svakodnevnom poslovanju čvrsto su usidreni u smernicama, koje uključuju primere poputa Kodeksa ponašanja BMW Grupe ili Kodeksa BMW Grupe o ljudskim pravima i uslovima rada.
Međukulturna komunikacija
Kao kompanija sa multinacionalnom radnom snagom i lokacijama na šest kontinenata, mi činimo deo društva. Iz tog razloga naša ekološka, ekonomska i socijalna odgovornost takođe prevazilazi naše osnovno poslovanje - posvećeni smo boljim uslovima života i mogućnostima obrazovanja, kao i međukulturnoj komunikaciji. Ljudi iz više od 110 zemalja uspešno rade zajedno u okviru same BMW Grupe. Širok spektar ponuda za lični razvoj, kvalifikacije i obuku, kao i formati dijaloga, imaju za cilj promovisanje međukulturne komunikacije. Štaviše, od 2011. godine, zajedno sa Alijansom civilizacija Ujedinjenih nacija (UNAOC) redovno dodeljujemo Nagradu za međukulturnu inovaciju projektima koji traže konstruktivna rešenja za međunarodne tenzije i sukobe.
Posvećenost zaposlenih.
Veliki broj zaposlenih u BMW Grupi širom sveta su aktivno uključeni u dostizanju društvenih i ekoloških ciljeva. BMW Grupa isto tako aktivno promoviše veoma elegantan način uključivanja u ovakvo društveno delovanje, kao što je Društvena nedelja, sa nizom predavanja i probnih događaja, odnosno Social Marketplace (Društveno tržište), digitalna platforma preko koje zaposleni mogu da dobiju i razmenjuju informacije o dobrotvornim projektima. Pored toga, mnogi zaposleni su uključeni u interne mreže. Među njima su i mreže žena na brojnim lokacijama, odnosno PRIDE BMW Grupe, koja predstavlja inicijativu posvećena interesima LGBTQ+* zajednice na prekograničnoj osnovi. Već deset godina unazad, posebno zaslužnim angažmanima je dodeljivana Nagrada BMW Grupe za društvenu posvećenost. Iznos svake nagrade je 10.000 evra, koja se direktno koristi za potrebe odgovarajućeg projekta podrške.