Farovi koji obasjavaju budućnost – BMW x Swarovski
medium
top-left
U saradnji sa kompanijom Swarovski, BMW je kreirao impresivne farove sa jedinstvenim efektom.
Početak priče vodi nas u saveznu autrijsku pokrajinu Tirol i opštinu Vatens u kojoj živi 8.000 stanovnika. Upravo se tamo proizvode kristali različitih boja, oblika i površina, a rezultat su oprobanih i delotvornih tehnika proizvodnje koje je uspostavio osnivač Daniel Swarovski još krajem 19. veka.
Inovativne i visokotehnološke metode postižu naizgled nemoguće. To potvrđuju i BMW Iconic Glow kristalni farovi, koji su ugledali svetlost dana kada je lansiran model BMW i7.
Proces proizvodnje svakog Swarovski kristala započinje u staklari, a zatim se prenosi u fabriku kako bi se dodatno obradio mašinama. Međutim, nijedan kristal ne napušta fabriku, a da prethodno nije prošao proveru kvaliteta i to okom stručnjaka pod preciznom lupom.
Kombinovanjem ekspertize i posvećenog rada nastali su i novi farovi na BMW automobilima koji su postavili visoke standarde u luksuznom segmentu. Ovaj jedinstveni projekat doneo je nove izazove, kako BMW-ovim inženjerima, tako i ekspertima iz Swarovskog.
Swarovski proizvodi se tradicionalno odnose na nakit i modni dizajn, dok su se decenijama unazad dizajnirale i jedinstvene umetničke instalacije, kao i kostimi za muzičare i filmske zvezde.
Prelazak u automobilski svet dodatno je proširio ekspertizu kompanije. Komentarišući novi razvoj kristalnih farova, Peter Vidman, stariji potpredsednik i generalni direktor Swarovski Mobility-ja, rekao je da „saradnja sa BMW-om predstavlja ukrštanje strasti između dva svetski čuvena brenda“.
Međutim, koliko je zapravo izazovan ovaj projekat i šta nova automobilska svetla čini toliko posebnim?
Zavirimo „iza kristala“ kako bismo bolje razumeli na koji način farovi rade. Novo lice modela BMW i7 definisano je delimično svetlećom konturom u obliku bubrega, ali i podeljenim farovima koji su postavljeni jedan iznad drugog.
Kristali, po dva para, nalaze se na gornjem reflektoru duž cele dužine. Individualno kontrolisane LED diode su iza toga i stvaraju živahni sjaj. One formiraju svetla za dnevnu vožnju i svetlost migavca. Duga svetla i kratka svetla diskretno su postavljena u nižem segmentu.
Teško je opisati stvarni sjaj reflektora, zato što precizno sečeni kristali donose očaravajuću igru svetlosti. U automobilskom kontekstu, to otvara nove dimenzije koje su daleko od klasičnih farova - kao da držimo kristal na suncu ili gledamo u nebo puno sjajnih zvezda.
Kristalni farovi predstavljaju novi izraz luksuza u automobilskom sektoru. Pored precizne izrade, njihova izuzetna svojstva su suštinska karakteristika ove inovacije.
Istraživanje novih koncepata luksuza takođe je uzbudljivo za Swarovski. Tirolci dele istu filozofiju sa BMW-om što se toga tiče. Vidman to opisuje na sledeći način: „Swarovski postavlja standarde od 1895. godine kao nezaobilazni element u svetu mode, dizajna, umetnosti i filma. Sa bogatim nasleđem majstorstva i inovacija, kao i svešću o globalnoj kulturi, novo istraživanje suštine luksuza jeste i može biti prirodni sledeći korak. Svi naši kristali, ne samo oni koji su proizvedeni za BMW, jesu ono što mi nazivamo naprednim kristalima – proizvedeni su u Austriji, bezolovni su i nastali su primenom održivih praksi. Mi stremimo da ponudimo najodgovornije i najtransparentnije kristale na tržištu; savestan luksuz je deo naše DNK.“