
Remek-delo vrhunskih performansi: Novi BMW M5
BMW Grupa premijerno je predstavila impozantno remek-delo koje poseduje najmoćnije performanse do sada! Reč je o novom modelu BMW M5, koji odiše samopouzdanjem i luksuzom. Novi M5 dolazi u najsportskijem izdanju do sada, a njegov redizajnirani eksterijer poseduje izražene M karakteristike koje ga čine jedinstvenom „sportskom limuzinom“. Proizvodnja ovog modela počinje u julu u fabrici BMW Grupe u Dingolfingu, dok će se na svetskom tržištu pojaviti u novembru, istovremeno sa novim modelom BMW M5 Touring.

M HYBRID pogonski sistem u novom BMW-u M5 se sastoji od klasičnog 4,4-litarskog V8 motora zajedno sa električnim motorom, uz integrisani osmostepeni M Steptronic menjač.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem koristi najsavremeniju M TwinPower Turbo tehnologiju, poprečnu izduvnu granu i optimizovanu separaciju ulja. Razvija maksimalnu snagu od 430 kW/585ks i maksimalni obrtni moment od 750Nm. Maksimalna snaga električnog motora je 145 kW/197ks i ima nominalni obrtni moment od 280Nm.

Kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog motora pridržava se istog načela kao i pogonski sistem u BMW-u M Hybrid V8 motoru koji je namenjen za moto trke izdržljivosti. Sposobnost elektromotora da trenutno generiše svoju snagu i inteligentno kontrolisana interakcija motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora osiguravaju da M HYBRID sistem reaguje bez odlaganja na svaki dodir papučice gasa.
Motor sa osam cilindara može da dosegne do maksimalnih 7.200 o/min, pružajući vozaču osećaj impozantnog razvoja snage u gornjim delovima opsega opterećenja i brzine. Maksimalna brzina je standardno ograničena na 250km/h, ali se ograničenje može opciono podići na 305 km/h u okviru M Driver's paketa.

Novi BMW M5 dolazi sa akustičnom pratnjom snage električnog motora BMW IconicSounds Electric. M-specifičan zvuk električnog pogona pruža autentične odgovore na dodir gasa kada automobil radi u potpuno električnom režimu. Sa odgovarajućom konfiguracijom pogonskog sistema, vozač je aktivno obavešten o električnoj energiji koja pripomaže radu V8 motora.
U potpuno električnom režimu rada, novi BMW M5 može da postigne brzine do 140 km/h. Visokonaponska baterija koja se nalazi nisko u donjem delu automobila ima 18,6 kWh, omogućavajući električni domet od 67–69 kilometara po WLTP ciklusu. Kombinovana jedinica za punjenje novog BMW-a M5 omogućava punjenje naizmeničnom strujom do 7,4 kW.

Snaga koju generišu motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor se kanališe na put preko sistema za pogon na sva četiri točka M xDrive, čija je pozadinska postavka posebno izražena u 4WD Sport režimu. Međutim, vozač takođe može izabrati 2WD režim. Ovo šalje pogon isključivo na zadnje točkove sa isključenim DSC (Dynamic Stability Control) sistemom, što će se svideti iskusnim vozačima. M točkovi od lakih legura (20 inča na prednjoj osovini, 21 inča pozadi) dolaze kao standard i opremljeni su pneumaticima visokih performansi.

Standardna specifikacija za novi BMW M5 donosi funkcije kao što su upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući vraćanje u traku uz podršku pri upravljanju, asistenta za izbegavanje sudara, asistenta za održavanje pažnje i informacioni sistem o ograničenju brzine. Opcionalni asistent za vožnju Professional dodaje aktivni tempomat sa funkcijom Stop & Go, zajedno sa drugom tehnologijom, uključujući asistenta za upravljanje i kontrolu trake, detekciju semafora, automatsku pomoć za ograničenje brzine i aktivnu navigaciju.
Novi BMW M5 je standardno opremljen asistencijom za parkiranje, kao i asistencijom za vožnju unazad. Opcionalni asistent za parkiranje Professional omogućava automatizovano parkiranje i manevrisanje na udaljenosti do 200 metara, koje može da se kontroliše iz unutrašnjosti automobila ili putem pametnog telefona izvan vozila.

Kontrolna tabla na centralnoj konzoli novog BMW-a M5 sadrži niz specifičnih tastera koji se mogu koristiti shodno individualnim potrebama. Taster za podešavanja omogućava direktan pristup konfiguraciji pogonskog sistema, Drivelogic-a, šasije, upravljanja, kočionog sistema i M xDrive-a, kao i intenziteta rekuperacije energije kočenja. Dve postavke vozila se mogu sačuvati i izabrati pomoću M tastera na volanu. Funkcija Launch Control je dostupna u svim podešavanjima menija M Setup, osim u režimu 2WD sistema M xDrive.
Pritiskom na dugme DSC aktivira se M Dynamic režim, koji podiže pragove DSC intervencije kada je reč o primeni podešavanja na kočnice i smanjenje snage motora. Takođe, moguće je potpuno isključiti DSC. Drugo dugme omogućava vozaču da izabere M režim. Kada se pređe sa podrazumevane postavke ROAD na SPORT, intervencije sistema za podršku vozaču su ograničene samo na osnovne funkcije potrebne za sportsku vožnju, što je slučaj i sa sadržajem koji je prikazan na displeju sa informacijama. Ako vozač izabere opcionalni M Drive Professional, može da koristi i režim TRACK. Ostale karakteristike M Drive Professional uključuju funkcije M Laptimer i Boost Control, koja maksimizira uzdužnu dinamiku pri izvođenju sprintova srednjeg dometa i manevara preticanja.

Režim rada M HYBRID sistema se takođe može podesiti po želji. Novi M Hybrid taster omogućava vozaču da bira između HYBRID režima – za inteligentno kontrolisanu interakciju između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora kako bi se maksimalno unapredila efikasnost i ELECTRIC podešavanja, kojim se aktivira motor sa unutrašnjim sagorevanjem dodavanjem gasa ili upotrebom ručice menjača. eCONTROL režim se koristi za efikasnu rekuperaciju energije kočnice i održavanje napunjenosti baterije na konstantnom nivou. Pored toga, M Drive Professional dodaje DYNAMIC i DYNAMIC PLUS režime, koji pripremaju pogonski sistem i sistem za hlađenje da bi se učinak održao na konstantno visokom nivou, odnosno generišu kratke navale maksimalnog izlaza tokom vožnje na stazi.

Pored M-specifične kontrolne table na centralnoj konzoli, progresivna sportska kabina novog BMW-a M5 sadrži novodizajniran M kožni volan i osvetljenim M tasterima, M multifunkcionalna sedišta sa širokim spektrom električnih podešavanja i BMW zakrivljeni ekran koji, kao i standardni BMW Head-Up displej, uključuje sadržaj specifičan za M. Sa standardnim BMW Live Cockpit Professional se takođe isporučuje navigacioni sistem BMW Maps, kao i funkcija proširenog prikaza na kontrolnom displeju.
Nadograđena verzija BMW iDrive-a je standardna u novom BMW-u M5. Zasnovan je na BMW Operativnom sistemu 8.5 i dizajniran za upotrebu uz pomoć dodira ili glasovne komade.

Svoju ulogu u ekskluzivnom ambijentu enterijera igraju i standardna Merino kožna obloga, BMW interakciona traka, četvorozonski klima uređaj, prednja sedišta sa grejanjem, ambijentalno osvetljenje sa M-specifičnim unutrašnjim osvetljenjem, uključujući animaciju dobrodošlice, kao i panoramski stakleni krovni otvor. Isto tako, sa standardnom specifikacijom za novi BMW M5 se vozačima takođe isporučuju Bowers & Wilkins Surround Sound sistem, nosač za bežično punjenje, funkcija Comfort Access, alarmni sistem, automatsko upravljanje vratima prtljažnika i profesionalni kabl za punjenje.
Među stavkama na listi opcija su M Carbon spoljašnji paket, obloga od alkantre, grejanje na volanu, aktivna ventilacija sedišta i kuka za vuču prikolice. BMW M Performance delovi specifični za model će takođe biti ponuđeni za novi BMW M5 prilikom samog lansiranja. Izbor uključuje M Performance kovane točkove od lakih legura i spoljašnje komponente napravljene od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima.