
POTPUNO NOVI BMW M5 TOURING
Nakon više od 10 godina predstavljena je nova, treća generacija modela BMW M5 Touring koja je savršen spoj performansi, funkcionalnosti i luksuza. Atraktivni dizajn i beskompromisne vozne karakteristike čine ovaj model idealnim izborom za entuzijaste koji ne žele da prave kompromis između sportske vožnje i komfora. Lansiranje na tržište će uslediti odmah nakon početka proizvodnje u fabrici BMW Grupe u Dingolfingu tokom novembra 2024. godine.

Sa najsvežijom interpretacijom prepoznatljivog M dizajna za automobile visokih performansi, novi BMW M5 Touring jasno izražava svoj karakter inspirisan trkačkim automobilima. Prednji deo poseduje novodizajniranu BMW M prednju masku, koja dolazi sa konturnim osvetljenjem BMW Iconic Glow.
M HYBRID pogonski sistem u novom BMW-u M5 Touring dolazi sa 4,4-litarskim V8 motorom i električnim motorom. BMW M5 Touring ubrzava od 0-100km/h za 3,6 sekundi i razvija maksimalnu snagu od 430kW/585ks i maksimalni obrtni moment od 750Nm.

Električni motor je zasnovan na najnovijoj, petoj generaciji BMW eDrive tehnologije i proizvodi maksimalnu snagu od 145kW/197ks. Njegov nominalni obrtni moment od 280Nm se povećava na efektivni obrtni moment na ulazu prenosa od 450Nm uz pomoć sistema pretprenosa brzine koji je patentirao BMW. Standardna maksimalna brzina od 250km/h se može povećati na 305km/h odabirom opcionog M Driver's paketa.

Sportski izduvni sistem sa električno kontrolisanim klapnama proizvodi moćan zvuk pogonskog sistema. U zavisnosti od konfiguracije i izabranog režima rada, isporuka snage električnog motora dobija akustičnu pratnju zahvaljujući BMW-ovom Iconic Sounds Electric. Moguća je i vožnja samo na električnu energiju pri brzinama do 140km/h, dometa od 61–67km po WLTP standardu.
M xDrive sistem pogona na sva četiri točka, kao i elektronski kontrolisani Active M diferencijal na zadnjoj osovini, posebno su podešeni prema karakteristikama performansi M HYBRID pogonskog sistema. Osim podrazumevanog podešavanja 4WD, vozači takođe mogu da koriste meni M Setup da bi izabrali 4WD Sport režim, u kojem je podešavanje sistema M xDrive posebno izraženo pozadi. Odabir 2WD režima sa isključenim DSC (Dynamic Stability Control) sistemom omogućava veštim vozačima da uživaju u izuzetnim performansama.

Standardno ugrađene M Compound kočnice pružaju potrebnu snagu prilikom zaustavljanja, kao i opcione M Carbon keramičke kočnice, koje se kombinuju sa integrisanim sistemom kočenja koji nudi dve postavke za pedale i odziv. M točkovi od lakih legura (prednji: 20 inča; pozadi: 21 inča) su standardno opremljeni pneumaticima visokih performansi.
Novi BMW M5 Touring standardno dolazi sa mnogobrojnim sistema za asistenciju vozaču. Standardna specifikacija uključuje upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući vraćanje u traku uz podršku pri upravljanju, asistenta za izbegavanje sudara, asistenta za održavanje pažnje i info sistem o ograničenju brzine.

Opcionalno je dostupan Driving Assistant Professional, koji uključuje asistenta za upravljanje i kontrolu trake, aktivni tempomat, automatsku pomoć za ograničenje brzine, detekciju semafora i aktivnu navigaciju. Pored toga, opcioni Parking Assistant Professional omogućava da se parkiranje i manevrisanje kontrolišu pametnim telefonom izvan automobila.

Kontrolna tabla karakteristična za M na centralnoj konzoli nudi dodatne opcije za prilagođavanje vožnje. Na primer, dugme Setup omogućava direktan pristup podešavanjima za pogonski sistem, Drivelogic funkcije, šasiju, upravljanje, kočioni sistem, M xDrive i intenzitet rekuperacije energije kočnice. Vozači mogu da koriste M tastere na volanu da aktiviraju dve konfiguracije koje su prethodno programirali za podešavanje vozila.

M Dynamic režim – za podešavanje kontrole stabilnosti – takođe se može aktivirati pritiskom tastera. DSC se isto tako može potpuno isključiti. Vozači mogu da koriste dugme M režim za podešavanje konfiguracije displeja i sistema pomoći vozaču. U SPORT režimu, intervencije sistema pomoći i sadržaj prikazan na informacionom ekranu i BMW Head-Up displeju su ograničeni samo na osnovne funkcije potrebne za sportsku vožnju.

Dugme M HYBRID se može koristiti za podešavanje režima rada pogonskog sistema po želji. Pored toga, osnovna postavka Hybrid kontroliše interakciju između oba motora, a električni režim omogućava potpuno električnu vožnju. Režim eControl omogućava efikasnu rekuperaciju energije kočnice, odnosno održava napunjenost baterije na konstantnom nivou. Pored toga, Dynamic i Dynamic Plus režimi su takođe dostupni kao deo paketa M Drive Professional, a oni unapređuju sistem hlađenja i pogonski sistem kako bi se performanse održale na konstantno visokom nivou.

Kabina usredsređena na vozača odiše autentičnom aurom trkačkog automobila uz novodizajnirani M kožni volan, M višenamenska sedišta, M-specifična očitanjima na BMW zakrivljenom ekranu i standardni BMW Head-Up displej. Ekskluzivan ambijent upotpunjen je Merino kožnim oblogama, BMW Interakcionom trakom, četvorozonskom automatskom kontrolom klime, M-specifičnim unutrašnjim osvetljenjem sa animacijom dobrodošlice i Bowers & Wilkins surround zvučnim sistemom. Među stavkama na listi opcija su grejanje volana, aktivna ventilacija sedišta i panoramski stakleni krov.

Najnovija verzija BMW iDrive-a, zasnovana na BMW Operativnom sistemu 8.5, dizajnirana je za upravljanje funkcijama vozila pomoću govora i ekrana osetljivog na dodir. Standardna specifikacija takođe uključuje BMW Live Cockpit Professional, koji dolazi sa navigacionim sistemom BMW Mape i funkcijom proširenog prikaza. Antenski sistem kompatibilan sa 5G obezbeđuje optimalnu povezanost za korišćenje digitalnih usluga kao što su video strimovanje i igranje igara u kolima. Tu je i mogućnost povezivanja pametnog telefona preko Apple CarPlay® i Android Auto™, kao i mogućnost korišćenja ličnog eSim-a i mnoštvo opcija personalizacije koje se otključavaju pomoću BMW ID-a i aplikacije My BMW.