BMW SERIJE 7 - PREGLED.

4 KARAKTERISTIKE BMW SERIJE 7.

  • 01 Vrhunski, samouveren izgled
  • 02 Bez kompromisa u komforu i luksuzu
  • 03 Izuzetan učinak u svakom pogledu
  • 04 Najsavremenija tehnologija vozila
BMW Serija 7 Limuzina (G12) Tročetvrtinski prednji prikaz parkiranog vozila

ISTORIJAT BMW SERIJE 7.

ISTORIJAT BMW SERIJE 7.

PRVA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (E23) 7/8 bočni prikaz vozila tokom vožnje

BMW Serija 7 je rođena 1977. godine. Vozilo koje oličava dinamičan sportski duh, inovativni tehnički napredak i elegantan luksuz na najvišem nivou. Naslednik BMW E3 Serije je imao 6-cilindrične motore, koji su pružali neuporedivu prefinjenost i performanse u svakoj fazi vožnje i činili automobil najsportskijom limuzinom u visokoj klasi. Oblik karoserije je bio zasnovan na dizajnu Paul Bracq-a i bio je karakterističan po nagnutim prednjim i zadnjim delovima, koji su, poput niske linije pojasa, naglašavali sportski duh luksuzne limuzine.

Moderne karakteristike, poput elektronskog sistema kontrole klime i tempomat, bile su dostupne već 1978. godine, dok su sistem protiv blokiranja točkova (ABS) i digitalna elektronika motora uključeni u ponudu od 1979. godine. Iste godine su svi motori prebačeni na sistem ubrizgavanja benzina.

Nakon toga, na tržište je izašao vrhunski model 1980. godine: BMW 745i je isporučivao 185 kW (252 KS) i imao maksimalnu brzinu od 227 km/h. Ažuriranje modela iz 1982. godine je rezultiralo pojavom modifikovanog, još aerodinamičnijeg prednjeg dela, četvorostepenog automatskog menjača i prerađene šasije. Tokom perioda od devet godina, više od 270.000 vozila je izašlo iz fabrike, pri čemu je veoma uspešna serija nastavila svoju dominaciju BMW-a u segmentu modernih i luksuznih limuzina.

Period proizvodnje: 1977-1986
Motori: 2,5-3,4 litara (110-185 kW, 150-343 ks), 6 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,860 mm/1,800 mm/1,430 mm.

DRUGA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW 7er Sedan (E23) 7/8 side view standing

Pod vođstvom dizajnera Clausa Luthea, drugi model BMW Serije 7 uključuje harmonične linije i dinamične, samouverene elemente stila. Široka prednja rešetka, na primer, ili impozantni zadnji deo vozila, s zadnjim svetlima u obliku slova L, dodatno podvlače izgled. BMW Serija 7 se sada isporučuje sa ABS-om kao standardnom opremom, zajedno sa opcionom kontrolom razdaljine pri parkiranju i dvostrukim staklom, što značajno smanjuje nivo buke i obezbeđuje stakla bez magle.

Od 1987. godine, vrhunska limuzina je dostupna sa 5,0 litarskim V12-cilindričnim motorom koji isporučuje 220 kW (300 KS). Motor je bio prvi te vrste koji se koristio u nemačkoj proizvodnji automobila još od 1945. godine. BMW Serija 7 je sada dostupna i u dužoj verziji za maksimalnu udobnost putnika na zadnjim sedištima. Od 1989. godine, nova High Line dodatna oprema podiže luksuz na novi nivo sa opremom kao što su frižider u vozilu i telefon u kabini. 

Po prvi put u serijskom vozilu, ksenonsko osvetljenje je bilo dostupno kao opcija od 1991. godine. Pored toga, 1992. godine je predstavljeno je veliko ažuriranje modela. Nakon toga, dva 8-cilindrična motora zapremine od tri i četiri litra upotpunili su asortiman motora. Do 1994. proizvedeno je oko 310.000 vozila.

 

Period proizvodnje: 1986-1994

Motori: 3,0-5,0 litara (135-220 kW, 184-300 ks), 6, 8 i 12 cilindara

Dužina/širina/visina: 4.910-5.024 mm/1.845 mm/1.400-1.411 mm

TREĆA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (E38) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW E38)

Nova generacija BMW Serije 7 je stigla u salone 1994. godine i mogla je da se pohvali nizom tehničkih inovacija. To je bio prvi evropski automobil sa navigacionim sistemom i od 1996. godine je standardno imao bočne vazdušne jastuke za vozača i suvozača. Prednji vazdušni jastuci su štitili putnike na zadnjim sedištima od 1997. godine. Dizajn je bio širi i sportskiji, ali i elegantniji.

To je bio prvi model BMW Serije 7 dostupan sa dizel motorom, s 6-cilindarskim motorom koji je isporučivao 135 kW (184 ks), uz pomoć Common Rail tehnologije. Od 1996. godine, dizel motor sa 6 cilindara zapremine 2,5 litara i 105 kW (143 ks) je opsluživao nižu paletu dizel motora. A 1999. godine, vrhunska limuzina sa V8 dizel motorom i izlaznom snagom od 180 kW (245 ks) postavila je novi rekord: Vozilo se smatralo najmoćnijim dizel putničkim automobilom ikada.

BMW 750i/750iL je prednjačio u performansama: Njegovih dvanaest cilindara zapremine 5,4 litara su stvarale 240 kW (326 KS). Ažuriranjem modela iz 1998. godine, vozilo dobija dinamičnije farove i zadnja svetla, kao i redizajnirane bočne pragove i nešto širu predju rešetku. Asortiman motora je prerađen, a sklopovi postaju efikasniji, te, istovremeno, moćniji. Od 2000. godine, BMW Serija 7 je postao dom novih tehnologija motora: BMW 750hL se proizvodio u malom broju i koristio je vodonik. Pored standardne verzije sa dugim međuosovinskim rastojanjem, oko 900 vozila se proizvodilo pod imenom L7 i ukupno su bila 39 centimetara duža od standardne verzije. Ukupno je proizvedeno 327.000 BMW Serije 7 (E38).

Period proizvodnje: 1994-2001
Motori: 2,5-5,4 litara (105-240 kW, 143-326 ks), 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.984-5.374 mm/1.862 mm/1.425-1.435 mm

ČETVRTA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (E66) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW E65, E66, E67 and E68)

Lansiran na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Nemačkoj 2001. godine, nova BMW Serija 7 (E65) je bio potpuno novi automobil u svakom pogledu. Tim Chrisa Bangle-a je stvorio dizajnerske naglaske sa potpuno redizajniranim farovima i karakteristično pomerenim poklopcem prtljažnika. Unutra, iDrive sistem je pružao vozaču neviđen osećaj upravljanja. Bilo je manje kontrolnih dugmadi. Umesto toga, oko 700 funkcija koje pokrivaju opsežne i raznolike sisteme vozila su se mogle pristupiti preko jednog dugmeta koji se okretao, gurao i pomerao u osam smerova. Računar u vozilu je koristio informacije sa interneta. Još jedna inovacija je imala svoju svetsku premijeru: Šestostepeni automatski menjač sa ručicom menjača na volanu. Vrhunski motor je proizvodio 327 kW (445 KS), a 12-cilindrični motor je crpeo snage iz šest litara zapremine.

Od 2003. godine, dostupna je bila i BMW Serija 7 sa prilagodljivim svetlima za krivine, a veliko ažuriranje modela je sprovredeno tokom 2005. godine. Vizuelno, zadnji deo je bio širi, prednje rešetke su bile veće, a biksenonski farovi su postali standardna oprema. Takođe, vozilo je imalo i mnogo dinamičniji dizajn. Ažuriranjem iDrive sistema je unapređena efikasnost upravljanja. U toku jeseni 2005. godine, dodat je pomoćnik za duga svetla, kao i Night Vision, BMW noćni asistent, koji je poboljšao bezbednost vožnje noću.

Pored limuzine (E65), različite oznake modela su i dugačka verzija sa 14 centimetara dužim međuosovinskim rastojanjem (E66), verzija sa visokim stepenom bezbednosti (E67) i verzija na vodonik (E68).

Period proizvodnje: 2001-2008
Motori: 3,0-6,0 litara (160-327 kW, 218-445 ks), 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.039–5.179 mm/1.902 mm/1.491 mm

PETA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan(F02) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW F01/F02)

Prilikom lansiranja u Minhenu, BMW Serija 7 (F01) je postala definicija novog standarda u kombinovanju vrhunske dinamike vožnje, izvanrednog prisustva i izuzetne udobnosti putovanja. Elegantan i sportski dizajn se ogledao u dugačkoj haubi, niskoj liniji krova i dinamičnim proporcijama. Kroz ceo zadnji deo protezala se hromirana traka koja je, zajedno sa zadnjim svetlima, naglašavala širinu vozila.

Unutrašnjost se mogla pohvaliti ekskluzivnim, izuzetno izrađenim materijalima i mnoštvom savremenih sistema za pružanje podrške: Od aktivnog tempomata i pomoći pri održavanje trake do head-up displeja. Dodatnu sigurnost su obezbeđivale kamere koje su prikazivale okruženje iza vozila i obezbeđivale generalno sveobuhvatan pogled. Ova opcija je generisala sliku vozila odozgo, garantujući najbolju moguću vidljivost.

Dizel i benzinski motori su bili karakteristični po svojim sportskim performansama, uključujući turbo motori sa dvostrukim punjenjem i BMW 760i, čiji je V12-cilindrični motor isporučivao 400 kW (544 ks). I po prvi put, hibridni pogon je bio dostupan u BMW Seriji 7. Opcioni pogon na sva četiri točka, prilagodljiva stabilizacija kotrljanja i elektronska kontrola amortizera (EDC) doprinosili su tipičnoj BMW dinamici vožnje – bezbednoj i preciznoj.

Ažuriranjem modela 2012. godine, predstavljeni su novi centralni displej sa 3D vizuelnim prikazima, redizajniran sistem pomoći, uključujući LED pomoćnik za duga svetla, kao i prerađeni, efikasniji motori.

Period proizvodnje: 2008-2015
Motori: 3,0-6,0 litara (180-400 kW, 245-544 ks), 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.072-5.212 mm/1.902 mm/1.479 mm

ŠESTA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (G12) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW G11/G12)

U proizvednji od 2015. godine, BMW Serija 7 (G11) kombinuje vrhunsku dinamiku i preciznost sa izuzetnim prisustvom i ekskluzivnim luksuzom. Navedeno je očigledno kada se uzmu u obzir raskošne, svetlucave završne boje i upečatljivi dizajn zadnjeg dela vozila. Ravna LED svetla su povezana uskim svetlosnim trakom i daju samouveren izgled, pojačan izduvnim cevima sa svojim trapezoidnim konturama i širokim pozicioniranjem. Telo se sastoji od CFRP kompozita (plastika ojačana ugljeničnim vlaknima), čelika i aluminijuma, čime se znatno dobija na uštedi težine. Panoramski krov je dostupan u verziji sa dugim međuosovinskim rastojanjem (G12), koji svojom funkcijom klizanja i podizanja obezbeđuje ventilaciju. Sky Lounge panoramski krov takođe prikazuje grafiku u boji, koja je savršeno u skladu sa svetlosnim akcentima na B stubu. A kada se približi, BMW Serija 7 pozdravlja vozača svetlosnom natpisom„Dobrodošli i zbogom“.

Ekskluzivni, visokokvalitetni materijali izražavaju vaše lične preferencije – na primer presvlake od Nappa kože sa „Cognac“ šavovima, komplementarni unutrašnji ukrasni elementi i krovna obloga. Sistem za zabavu putnika na zadnjem sedištima je opremljen HD ekranima osetljivim na dodir. Sa opcijom Executive Lounge, putnici na zadnjim sedištima mogu da uživaju u maksimalnom komforu zahvaljujući luksuznim sedištima sa podesivim funkcijama masaže. Putnici koji sede iza suvozača imaju nesmetan panoramski pogled, a njihov oslonac za noge je pričvršćen za sedište suvozača.

Poluautomatsko parkiranje daje vozaču kontrolu nad vozilom bez potrebe da se nalazi u njemu: BMW Serija 7 može samostalno da manevriše do parking mesta i garaže uz nadzor vozača.

Sa ažuriranjem modela 2019. godine, automobil je dobio novu, znatno veću rešetku hladnjaka, koja, zajedno sa odgovarajućim farovima, naglašava širinu i prisustvo luksuzne limuzine.

Period proizvodnje: 2015–
Motori: 2,0-6,6 litara (183-448 kW, 249-610 ks), 4, 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.098-5.260 mm/1.902 mm/1.467-1.479 mm

BMW polovni automobili ispred BMW-ovog salona

BMW POLOVNI AUTOMOBILI.

BMW Serija 7 Sedan (G12) bočni prikaz vozila s otvorenim zadnjim vratima

BMW SERIJA 7 SEDAN.

Potrošnja goriva i emisije CO2.

  • BMW M760Li xDrive Sedan:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 10,2
    Emisija CO2 u g/km (kombinovano): 233

    Informacije o potrošnji goriva, emisijama CO2 i potrošnji energije utvrđene su u skladu sa propisanom procedurom merenja evropske Uredbe (EZ) 715/2007 u verziji primenjivoj u vreme tipskog odobrenja. Vrednosti se odnose na vozilo sa osnovnom konfiguracijom u Nemačkoj a prikazani raspon uzima u obzir opcionalnu opremu i različite veličine točkova i guma dostupnih za odabrani model.

    Specifikacije efikasnosti CO2 određene su u skladu sa Direktivom 1999/94/EC i Evropskom uredbom u njenoj važećoj verziji. Prikazane vrednosti se zasnivaju na potrošnji goriva, vrednostima CO2 i potrošnji energije prema NEDC ciklusu za klasifikaciju.

    Dodatne informacije o zvaničnoj potrošnji goriva i specifičnoj emisiji CO2 novih putničkih automobila možete naći u „priručnika o potrošnji goriva, emisiji CO2 i potrošnji energije novih putničkih automobila“, koji je dostupan na svim prodajnim mestima i na https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html