NEMERLJIVO DINAMIČAN. BESKOMPROMISNO EFIKASAN.

BMW EfficientDynamics u BMW Serije 2 Coupe.

Novi BMW model Serije 2 Coupe ne može biti bolji: bolje performanse, naglašen sportski karakter, izvanredniji. Takođe je vladar superlativa kada je u pitanju što manje: manja potrošnja ili manja emisija gasova. Bez obzira da li se koristi ECO PRO režim, regenerativno kočenje ili automatska Start/Stop funkcija, kupe zna kako da iskoristi inteligentne BMW EfficientDynamics mere. Zahvaljujući aerodinamičnom dizajnu BMW Serije 2 Coupe ima neverovatan izgled.

ECO PRO REŽIM.

ECO PRO režim pomaže vozačima da smanje potrošnju goriva za 20 procenata, u zavisnosti od njihovog stila vožnje – u skladu sa internom BMW studijom potrošnje goriva. Dodatne funkcije, krstarenje (sa Steptronic transmisijom), Pomoćnik izabrane rute i ECO PRO ruta (oba dostupna samo sa navigacionim sistemom Professional), povećavaju potencijalno smanjenje potrošnje.
Funkcija krstarenja raskačuje pogonski sklop od motora, uzrokujući da vozilo „krstari“ bez snage motora. To se dešava čim vozač skine nogu sa pedale gasa pri brzinama od 50 do 160 km/h bez kočenja i kada Pomoćnik izabrane rute ne detektuje promenu ograničenja brzine.
Koristeći podatke iz navigacionog sistema, Pomoćnik izabrane rute je u stanju da prepozna krivine, saobraćajne gužve, ograničenja brzine i izlaze sa autoputa, i daje savete vozaču da uspori.
U zavisnosti od vaše vožnje i uslova u saobraćaju i na putu, ECO PRO ruta prikazuje najefikasniju rutu. Putni računar pokazuje i procenat goriva koji se može uštedeti koriste rute predložete od strane ECO PRO sistema.

AERODINAMIČNOST.

Čitavo vozilo je dizajnirano u skladu sa BMW EfficientDynamics filozofijom. Silueta vozila je neverovatno dinamična. Prednja maska je upečatljiv dizajn koji krasi BMW EfficientDynamics filozofiju. Integrisana vazdušna zavesa kanališe vazduh kroz dva vertikalna usisnika za vazduh i preko lukova blatobrana prednjih točkova. Ubrzani tok vazduha stvara neku vrstu „zavese“ sa spoljašnje strane točkova. Ova inovativna tehnologija smanjuje turbulenciju i otpor vazduha što zauzvrat značajno smanjuje potrošnju goriva. Ravan donji deo automobila, koji takođe štiti motoro i zadnju osovinu, dodatno poboljšava aerodinamiku automobila. Ovi novi elementi ne povećavaju samo aerodinamičnost: oni takođe povećavaju zvučnu izolaciju i veću zaštitu od korozije.

AUTOMATSKA START/STOP FUNKCIJA.

Automatska Start/Stop funkcija osigurava da se gorivo troši samo kada zapravo vozite automobil. Dok čekate u saobraćaju ili na semaforu, automatska Start/Stop funkcija štedi gorivo gašenjem motora čim vozilo stoji u mestu a noga je skinuta sa pedale kvačila (manuelna transmisija) ili kada vozač potpuno zaustavi vozilo (Steptronic tramisija).
Signal na info ekranu ukazuje da je automatska Start/Stop funkcija aktivna. Čim vozač ubaci u brzinu (manuelna transmisija) ili skine nogu sa pedale kočnice (Steptronic transmisija), motor se automatski pali.
Automatska Start/Stop funkcija nikada ne kompromituje udobnost i bezbednost vožnje, jer nije aktivna ako motor nije postigao optimalnu radnu temperaturu, unutrašnjost nije dovoljno rashlađena/ugrejana, ako je napon akumulatora prenizak ili ako okrećete volan.
Centralna kontrolna jedinica ponovo pali motor po potrebi, čak i ako vozilo stoji u mestu – na primer, ako automobil počne da se kotrlja ili vetrobran staklo postane zamagljeno. Automatska Start/Stop funkcija se može ugasiti u bilo kom trenutku pritiskom na dugme.

REGENERATIVNO KOČENJE.

Svaki put kada kočite generišete kinetičku energiju, do skoro ta energije nije bila iskorišćena. Regenerativno kočenje koriste prednosti ovog dugo zanemarenog potencijala. Ono koristi energiju krstarenja koja se generiše kada vozač koči ili skine nogu sa pedale gasa i pretvara je u električnu energiju. Ta električna energija se potom koristi za punjenje akumulatora. Inteligentni sistem upravljanja energijom znači da alternator više ne mora konstantno da radi, što smanjuje naprezanje generatora. Rezultat je smanjenja potrošnja goriva i povećanje performanse – klasična BMW EfficientDynamics filozofija.

8 Stepena steptronic transmisija

8 STEPENA STEPTRONIC TRANSMISIJA.

8-stepena Steptronic transmisija pomera granice udobnosti i preformansi i predstavlja ključni element BMW EfficientDynamics filozofije. Neobično fini razmaci između stepeni prenosa omogućavaju optimalnu isporuku snage pri svim brzinama. Ovim putem se značajno smanjuje potrošnja goriva, dok se u isto vreme omogućava vozaču da uživa u sportskim i dinamičnim performansama. Obrtaji motora su smanjeni, naročito pri visokim brzinama, što smanjuje potrošnju goriva i buku motora.
Konverter kvačilo takođe pomaže- čak i ako je automobil u manuelnom režimu. Zajedno sa brzim promenama obrtaja motora i preciznom transmisijom, neverovatno glatke promene stepeni prenosa su zagarantovane.
Integrisane funkcije kao što je prediktivni pogonski sklop i konstantno nadgledanje kretanja vozila i situacije u saobraćaju, značajno utiču na način promene stepeni prenosa. Bez obzira na trenutni režim vožnje, sistem uvek odabere najbolji stepen prenosa. Kontrolna jedinica transmisije je povezana sa navigacionim sistemom, tako da u zavisnosti od rute koju ste izabrali, prediktivni pogonski sklop bira između sportskog podešavanja (SPORT režim) i udobnijeg podešavanja sa manje promena stepeni prenosa (COMFORT režim).

INDIKATOR OPTIMALNE PROMENE STEPENA PRENOSA.

Indikator optimalne promene stepena prenosa

INDIKATOR OPTIMALNE PROMENE STEPENA PRENOSA.

Savršene promene stepena prenosa mogu u velikoj meri uštedeti gorivo, naročito u urbanom saobraćaju i na dugim putovanjima. Optimalne promene stepena prenosa, manja potrošnja goriva – elektronika motora izračunava najefikasniji stepen prenosa za svaku situaciju u vožnji i obrtaje motora. Simbol strelice se pojavljuje na info ekranu svaki put kada vozilo može funkcionisati efikasnije u nižem ili višem stepenu prenosa. Sistem takođe prepoznaje nagla ubrzanja i odložiće preporuku dok obrtaji motora ne porastu. U manuelnom režimu, vozači sa Steptronic transmisijom takođe primaju relevantne sugestije o promeni stepena prenosa. Komparativni testovi pokazuju da vozila sa indikatorom optimalne promene stepena prenosa koriste oko četiri procenta manje goriva.