Efficiency & Dynamics of the BMW i8

SPORTISTA U VRHUNSKOJ FORMI.

BMW i

Efikasnost i dinamika BMW-a i8.

SPORTISTA U VRHUNSKOJ FORMI.

Efikasnost i dinamika BMW-a i8.

Sa inovativnom arfhitekturom vozila LifeDrive, BMW i8 ima idealne uslove za dizajn optimizovan po težini i može da se pohvali najnižim centrom gravitacije među svim BMW vozilima. Savršena osnova za karakteristike klasičnog sportskog automobila. Zahvaljujući ultra-lakim materijalima, specifičnoj aerodinamičnoj optimizaciji i iscrpnim paketom tehnologija BMW EfficientDynamics, BMW i8 ujedno postiže zapanjujuće brojke što se tiče potrošnje i emisija.

SPORTISTA U VRHUNSKOJ FORMI.Efikasnost i dinamika BMW-a i8.

Sa inovativnom arfhitekturom vozila LifeDrive, BMW i8 ima idealne uslove za dizajn optimizovan po težini i može da se pohvali najnižim centrom gravitacije među svim BMW vozilima. Savršena osnova za karakteristike klasičnog sportskog automobila. Zahvaljujući ultra-lakim materijalima, specifičnoj aerodinamičnoj optimizaciji i iscrpnim paketom tehnologija BMW EfficientDynamics, BMW i8 ujedno postiže zapanjujuće brojke što se tiče potrošnje i emisija.

BMW i

AERODINAMIKA.

Aerodinamično telo, upečatljiv konusni oblik, mala težina –BMW i8 je van svake sumnje čistokrvni sportski automobil. Pregršt aerodinamički optimizovanih osobina obezbeđuje da maksimalna dinamika bude kombinovana sa optimalnom efikasnošću. Samo jedan primer za to su zadnja LED svetla nastala u skladu sa principima slojevitog dizajna, a ona imaju i ulogu kanala za vazdušno strujanje.

Nizak, širok i dinamničan.

BMW i8 ispoljava sve osobine čistokrvnog sportskog autobomobila.

  • Aerodinamični dizajn

    Linije i ravna silueta BMW-a i8 na prvi pogled ukazuju na njegovu naglašenu isturenost napred. Impresivno dinamičan čak i kada stoji, on ima oblik i detalje posvećene idealima aerodinamike, koji takođe utiču na njegov dizajn. Struja protiče, definisana spojem u obliku C-stuba, bočnim zidom koji se diže uvis i linijom krova, koja nije puki optički akcent. Kod BMW-a i8, ovaj koncept jasno poboljšava aerodinamiku. Koeficijent aerodinamike (cd) od samo 0,26 naglašava status BMW-a i8 kao sportskog automobila – sa aerodinamičnim klinastim dizajnom bez premca.

  • Aerodinamična svojstva

    Delimično zatvorena BMW prednja rešetka i aktivni ventili za kontrolu vazduha napred propuštaju samo onoliko vazduha koliko zahteva sistem za rashlađivanje. Veliki prolazi za vazduh u prednjoj vazdušnoj ploči, poznati pod nazivom vazdušne zavese, efikasno doprinose smanjenju otpora vazduha – tako da je aerodinamika BMW-a i8 smesta uočljiva. Takozvani aeroštitnici iza prednjih točkova i ispred zadnjih točkova takođe pozitivno utiču na aerodinamiku. Precizno balansirani protok vazduha u karoseriji omogućava najveću dinamiku i stabilnost u vožnji. Ovom učinku doprinose i specijalne bočne prirubnice sa difuzorom. Aero rubovi točkova dodatni su elementi koji doprinose postizanju najmanjeg mogućeg otpora vazduha minimizovanjem turbulencije oko točkova.

Lightweight construction in the BMW i8

INTELIGENTNA LAKA KONSTRUKCIJA.

INTELIGENTNA LAKA KONSTRUKCIJA.

Sistematska laka konstrukcija od ključnog je značaja za električna vozila. To je jedno od najekspresivnijih svojstava vozila i ono utiče na dinamiku, dizajn i efikasnost. Manja težina vozila podrazumeva kraće ubrzanje, veću agilnost i maksimalnu efikasnost.

Laka konstrukcija u BMW-u i8.

Manje težine. Više agilnosti i efikasnosti

KARBONSKO VLAKNO.

Carbon fibre

KARBONSKO VLAKNO.

Da bi se nadoknadila dodatna težina električne baterije, putnička kabina je napravljena od kompozita karbonskog vlakna, koji se pokazao kao savršeno rešenje: i do 50 % lakši od čelika te približno 30 % lakši od aluminijuma, a opet sa istim izuzetno stabilnim svojstvima materijala otpornog na sudar. BMW i modeli su prva vozila u velikoj proizvodnoj seriji čiji su veliki delovi napravljeni od ovog materijala visoke tehnologije. Stoga je karbonsko vlakno važna komponenta inovativne arhitekture LifeDrive koja sve menja u BMW-u i8 – uključujući i budućnost sportske vožnje.

Life drive architecture

LIFE DRIVE ARHITEKTURA.

Proporcije sportskog automobila ostvaruju koncept ekstra male težine, u kojem su se inženjeri oslobodili svakog nepotrebnog grama. LifeDrive arhitektura se sastoji od dve jedinice koje upravo odgovaraju zahtevima inteligentne lake konstrukcije. Prva komponenta je Drive modul, aluminijumska šasija, sa elektromotorom smeštenim u prednjem delu. U zadnjem delu Drive modula nalazi se benzinski motor sa 3 cilindra. Dva odeljka spaja visokonaponska baterija. Druga komponenta LifeDrive arhitekture je Life modul, ultra-laka putnička ćelija napravljena od jakog karbona. Ona takođe ima ulogu u kompenzovanju dodatne težine elektromotora i visokonaponske baterije. Ta kombinacija je poznata kao LifeDrive koncept i čini BMW i8 prethodnikom hibridne generacije. Sa lakom konstrukcijom napravljenom tačno po meri, ovaj koncept je savršen i efikasan način da se na ulice dovede maksimalno sportska vožnja uz domišljatu održivost.

Jedinstveni koncept.

Osnova za kombinovanje sportske vožnje i održive efikasnosti.

  • Osovinska distribucija 50:50

    Specijalna LifeDrive arhitektura omogućava da BMW i8 optimalno distribuira svoju težinu na obe osovine. Elektromotor napred, benzinski motor pozadi – i, kao element konsolidacije, takozvani energetski tunel sa ugrađenim visokonamenskim baterijama pruža se duž centralne konzole kroz vozilo. Hibridna tehnologija sa baterijom na dnu karoserije kombinovana sa lakim karbonskim modulom iznad nje obezbeđuje idealnu distribuciju težine – i izvanredno, ekstremno sportsko upravljanje.

EfficientDynamics