The drive of the BMW i8

AGILAN SPORTSKI AUTOMOBIL.

BMW i

Vožnja BMW-a i8.

AGILAN SPORTSKI AUTOMOBIL.

Vožnja BMW-a i8.

Kombinacija elektromotora i moćnog benzinskog motora osnova je jednog od najinovativnijih sportskih automobila našeg vremena – BMW-a i8. Sportski karakter vozila očigledan je u svakom trenutku Precizna isprepletanost rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog pogona u podjednakoj meri obezbeđuje efikasnost i dinamičnost.

AGILAN SPORTSKI AUTOMOBIL.Vožnja BMW-a i8.

Kombinacija elektromotora i moćnog benzinskog motora osnova je jednog od najinovativnijih sportskih automobila našeg vremena – BMW-a i8. Sportski karakter vozila očigledan je u svakom trenutku Precizna isprepletanost rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog pogona u podjednakoj meri obezbeđuje efikasnost i dinamičnost.

BMW i

BMW ePOGON.

Tehnologija BMW ePogona rezultat je dugogodišnjeg rada na razvoju BMW efikasne dinamike. Puni obrtni moment agilnog elektromotora na raspolaganju je od samog polaska iz nepomičnog položaja i donosi uživanje u vožnji bez premca. Istovremeno, inovativni sistem hlađenja zadržava visokonaponske baterije na optimalnoj radnoj temperaturi, što poboljšava performanse i njihov radni vek.

Inteligentno upravljanje energijom koordinira interakciju između elektromotora i baterije i elektromotora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem, i uvek je podešeno tako da teži maksimalnim performansama sa minimalnom potrošnjom. Rezultat je moćan i efikasan plug-in hibridni sistem.

BMW ePogon kao plug-in hibrid.

Prvi sportski automobil sa potrošnjom goriva kakvu imaju kompaktna vozila.

  • Moćan plug-in hibridni sistem

    Sa više razmišljanja dalje se stiže. Inteligentni propulzioni sistem ePogona BMW-a i8 kombinuje prednosti elektromotora i benzinskog motora kao plug-in hibrid kako bi doveo do izuzetnog vozačkog doživljaja: Vanredna efikasnost i maksimalna dinamika istovremeno su mogući. Električni pogon, moćni motor od 96 kW (131 ks), smešten je na prednjoj osovini. Nasuprot tome, zadnju osovinu pokreće moćni BMW TwinPower Turbo benzinski motor od 1,5 litara sa 3 cilindra i 170 kW (231 ks) vrhunskih performansi, sa obrtnim momentom čak do 320 Nm; u kombinaciji sa električnim ojačanjem hibridnog sistema, on garantuje tipično zadovoljstvo u vožnji BMW-a. Ova dva pogonska sistema kombinuju se tako da BMW i8 postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,4 sekunde – sa potrošnjom goriva od samo 2,1 l na 100 km i emisije CO2 od 49 g/km.

  • Inteligentno upravljanje energijom

    Neverovatna efikasnost BMW-a i8 rezultat je savršene isprepletanosti tehnologije BMW ePogona i benzinskog motora. Način na koji se dve sistemske komponente koriste precizno se koordinira u skladu sa režimom vožnje i situacijom kako bi se ispunili konkretni zahtevi. Istovremeno, energija kočenja regenerisana zahvaljujući vožnji pomoću jedne pedale i za vreme procesa usporavanja obezbeđuje efikasno uvećanje dometa na čisto električni pogon. Aerodinamično optimizovan dizajn dodatno doprinosi sposobnosti BMW-a i8, kao čistokrvnog sportskog automobila, da postigne potrošnju i emisije u brojkama koje su uporedive sa kategorijom kompaktnih vozila.

 BMW TwinPower Turbo

BMW TWINPOWER TURBO BENZINSKI MOTOR OD 1,5 LITARA SA 3 CILINDRA.

BMW TWINPOWER TURBO BENZINSKI MOTOR OD 1,5 LITARA SA 3 CILINDRA.

BMW TwinPower Turbo benzinski motor od 1,5 litara sa 3 ciindra, koji je rezultat razvoja u okviru strategije BMW efikasne dinamike, objedinjuje sve prednosti koje se mogu očekivati od pogonske jedinice sportskog automobila. Upravljanje njegovim motorom garantuje procese optimalne promene punjenja preko tačke paljenja i obezbeđuje brzu reakciju turbo punjača. Za vreme rada, motor od 170 kW (231 ks) pokazuje da ekstremno lako dolazi do obrtnog momenta od 320 Nm. Istovremeno, dinamika i visoki nivoi performansi praćeni su izuzetnom efikasnošću, što pokazuje kombinovana potrošnja od samo 2,1 l/100 km i emisije CO2 od 49 g/km.

Lak i kompaktan.

BMW TwinPower Turbo motor pokazuje snažne performanse sa niskom potrošnjom.

  • Izjava u vezi sa CO2

    Više informacija o zvaničnoj potrošnji energije i goriva i zvaničnim konkretnim emisijama CO2 za nove putničke automobile možete naći u smernicama sa nazivom "New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO2 Emission And Electric Power Consumption Guidelines", koje su besplatno na raspolaganju na svim prodajnim mestima i u DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Germany.

    Izduvni gas motora za punjenje visokonaponske baterije ispunjava standarde za emisije EU6. Potrošnja goriva se određuje u skladu sa ECE ciklusom vožnje (93/116/EC), koji se sastoji od otprilike jedne trećine gradske vožnje i dve trećine vangradske vožnje (na osnovu prevaljenih udaljenosti). Emisije CO2 se mere dodatno uz potrošnju energije kao takve. Nivoi potrošnje goriva obračunavaju se na osnovu vozila sa standardnom opremom. Specijalna oprema može uticati na nivoe potrošnje goriva.

    Ove specifikacije se odnose na vozila na nemačkom tržištu. Ilustrovani modeli mogu, delom, imati i opcionalnu opremu i dodatke koji se standardno ne ugrađuju. Prema specifičnim zahtevima drugih tržišta, može doći do izmena što se tiče modela, standardne i opcionalne opreme kao što se vidi iz teksta i ilustracija Za precizne informacije, molimo da se obratite vašem BMW partneru. Podleže promenama u dizajnu i opremi. Podleže grešci. Oprema specifična za nacionalna tržišta ovde nije predstavljena.

    Neopterećena težina (EU) u kg: navedeni broj obuhvata 90 procenata punjenja rezervoara, 68 kg za vozača i 7 kg za prtljag. Neopterećena težina se primenjuje na vozila sa standardnom opremom. Opcionalna oprema može povećati ovu vrednost.

    BMW preporučuje korišćenje super bezolovnog 95 RON goriva. Bezolovno RON 91 gorivo ili više sa maksimalnom granicom etanola od 10 procenata (E10) takođe je dozvoljeno. Navedena potrošnja goriva u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem zasniva se na korišćenju goriva RON 98.

    Brojke se ne zasnivaju na pojedinačnom vozilu i nisu deo ponude proizvoda; one se iznose isključivo u cilju poređenja između različitih tipova vozila.

    Emisije CO2 izazvane proizvodnjom i obezbeđenjem goriva ili drugih izvora energije nisu uzete u obzir pri određivanju emisija CO2 na osnovu Direktive 1999/94/EC.

REŽIMI VOŽNJE.

Raznovrsni režimi za izuzetan doživljaj vožnje: COMFORT, ECO PRO, SPORT i dugme za ePogon optimizuju svojstva vozila u vašem BMW-u i8 kako bi odgovarala vozačkoj situaciji. 100% električna vožnja moguća je do krajnjeg dometa od 37 km*, a ovo je ekstremno snažan sportski automobil za vangradsku vožnju. Između te dve krajnjosti nalazi se ono najbolje iz oba sveta: benzinski motor i elektromotor neprestano demonstriraju to da njihova tehnička simbioza nikada nije kompromis.

Pritiskom na dugme za ePogon prilagođavate BMW i8 za čisto električnu vožnju. To je moguće u režimima COMFORT i ECO PRO. U režimu COMFORT sa ePogonom, BMW i8 vozi bez podrške motora sa unutrašnjim sagorevanjem sve dok baterija ne bude gotovo sasvim prazna. Čista električna vožnja brzinama do 120 km/h moguća je sa ePogonom. Ako dugme nije pritisnuto, motor sa unutrašnjim sagorevanjem aktivira se na brzini od 60 km/h.

* Utvrđeno u okviru međunarodnog proučavanja potrošnje BMW-a. Domet vožnje zavisi od raznovrsnih činilaca, naročito: ličnih vozačkih navika, odabrane trase, vremenskih prilika, upotrebe grejanja/hlađenja i prethodne klimatizacije.

  • Režim COMFORT

    Sva snaga koja vam je potrebna čim se povezete. U režimu COMFORT, sasvim napunjeni BMW i8 polazi na električni pogon. Isključivo električna vožnja moguća je do otprilike 65 km/h, a pokriva i polazak posle semafora i preticanje. Pri većim brzinama, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se takođe aktivira i garantuje optimalnu udobnost u vožnji.

  • Režim ECO PRO

    Režim ECO PRO omogućava da BMW i8 demonstrira svoju efikasnost. Akcelerator i transmisija kao i sistemi za grejanje i hlađenje prilagođeni su tako da budu što efikasniji. Isključivo električna vožnja moguća je do brzine od 65 km/h. Pored toga, motor sa unutrašnjim sagorevanjem aktivira se pri velikim brzinama ili kada punjenje baterije spadne ispod navedenog minimuma.

  • Režim SPORT

    Kao alternativu za postavku transmisije ‘D’ za automatsku vožnju, vozač može da koristi i menjač kako bi prešao u režim SPORT. Ovaj režim takođe obuhvata ručni izbor brzina – preko menjača ili tastera na upravljaču. Režim SPORT takođe aktivira postavke vozila koje su posebno postavljene za sportsku vožnju. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor oslobađaju svoj obrtni moment maksimalno dinamično, karakteristična linija akceleratora programirana je da reaguje spontano, a vozač uživa u punoj snazi podrške elektromotora. Da bi obezbedila da na raspolaganju uvek bude dovoljno energije, postavka SPORT takođe pruža maksimalnu regeneraciju energije u fazama davanja gasa i kočenja.

All wheel drive

POGON NA SVA ČETIRI TOČKA.

Kada se pritisne dugme za ePogon, moguća je 100 % električna vožnja u BMW-u i8, pri čemu se prenos snage vrši samo preko prednje osovine. Hibridni režim dozvoljava inteligentnu kombinaciju dva tipa pogona koja daje optimalnu vuču u svakoj situaciji. Električni pogon je smešten na prednjoj osovini, dok motor visokih performansi sa 3 cilindra radi na zadnjoj osovini. Tako sva četiri točka mogu istovremeno da pokreću dva motora i – zavisno od situacije u vožnji – to donosi prednosti prednjeg pogona ili pogona na sva četiri točka. Van grada, pogon na sva četiri točka BMW i8 u punom zamahu pokazuje svoju stvarnu snagu – brzinama do 250 km/h.

EfikasnaDinamika