0 % Emissions, 100 % Driving Pleasure

0% EMISIJA, 100% ZADOVOLJSTVA U VOŽNJI.

BMW i

Razvijeni za elektromobilnost – pogonski sklop i tehnologija u modelu BMW i3.

0% EMISIJA, 100% ZADOVOLJSTVA U VOŽNJI.

Razvijeni za elektromobilnost – pogonski sklop i tehnologija u modelu BMW i3.

0% EMISIJA, 100% ZADOVOLJSTVA U VOŽNJI.Razvijeni za elektromobilnost – pogonski sklop i tehnologija u modelu BMW i3.

Malo toga može da nas tako opčini kao aura novog doba. Tamo gde je donedavno bila buka motora, sada se snaga ispoljava gotovo bešumno. Iznenada, gradska dinamika postaje mnogo opuštenija. Jer BMW i je sistematično preoblikovao električnu mobilnost na nov i održiv način. Na primer, BMW i3 je prvi automobil razvijen u potpunosti za električnu vožnju.

BMW i

UZBUDLJIVO ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI.

Najprefinjeniji oblik zadovoljstva je spontano zadovoljstvo – spontano kao sasvim električan sistem BMW ePogon. Kada pokrenete BMW i3, mali pritisak na akcelerator dovoljan je da dođete do punog broja obrtaja i moćno se odvezete u gotovo savršenoj tišini. Uzgred: ista pedala vam omogućava i da kočite, jer u trenutku kada podignete stopalo sa akceleratora, osetite kako kola počinju da koče. To je zato što vaš BMW i3 preuzima raspoloživu kinetičku energiju nazad i koristi je za punjenje baterije. Taj „osećaj jedne pedale“, kako nazivamo ovu inovaciju, ne samo što vam omogućava da doživite vožnju kao nikad pre, već istovremeno produžava domet vaše vožnje.

Potpuno nov doživljaj vožnje.

Sasvim električni pogonski sklop modela BMW i3.

  • BMW ePogon: dinamičan od polaska iz mesta

    Retko kada je novo doba započelo toliko energično kao sa modelom BMW i3. BMW ePogon je razvijen u samom BMW-u. Sa izlaznom snagom od 125 kW (170 PS) i maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm on reaguje neverovatno spremno. Ali šta to znači u praksi? To znači da je maksimalni obrtni moment smesta na raspolaganju pri polasku. Dok konvencionalna vozila menjaju brzine pri ubrzavanju, sasvim električni BMW i3 (94 Ah) kompletira sprint od 0 do 100 km/h bez ikakvog poremećaja za 7,3 sekunde. Naročito u prvih nekoliko metara, on za sobom ostavlja snažnija vozila.

  • Potrošnja energije: električno efikasan

    BMW i3 takođe postavlja nove referentne tačke u smislu efikasnosti: potrošnja električne energije modela BMW i3 (60 Ah) iznosi ekstremno efikasnih 12,9 kWh na 100 km. A BMW i3 (94 Ah) zahteva samo 12,5 kWh. To je ekvivalentno zapanjujuće niskom trošku od 3,50 evra na 100 km gotovo bešumnog, mirisa lišenog i potpuno opuštenog uživanja u vožnji.

PRODUŽIVAČ DOMETA.

Range Extender

PRODUŽIVAČ DOMETA.

Produžava zadovoljstvo u vožnji: opcioni produživač dometa smešten je kraj elektromotora u zadnjem delu BMW i3 i može da poveća domet modela BMW i3 (94 Ah) u COMFORT režimu sa 180 km na ukupno 330 km. Mali i tihi dvocilindarski benzinski motor pokreće generator koji održava nivo punjenja visokonaponske baterije na stalnoj visini tako da BMW i3 može da nastavi sa čisto električnom vožnjom. Produživač dometa uključuje se automatski kada je nivo baterije nizak.

MOBILNOST SKROJENA PO MERI: TO JE MERA SVEGA.

Dugoročno oblikovanje novog doba električne mobilnosti podrazumevalo je povratak projektovanju od samog početka. Jedan od najvećih izazova bilo je kompenzovanje težine visokonaponske baterije. Zato smo podelili arhitekturu vozila u dva zasebna odeljka. Najpre, tu je niži modul Drive, koji je izrađen od aluminijuma i sadrži sve delove u vezi sa zupčanicima, pogonskim sistemom i baterijom. Zatim, iznad njega je modul Life, koji obezbeđuje mnogo prostora za ljude u kolima. Sa putničkom ćelijom u proizvodnji prve serije od jakog, ultralakog karbona, BMW i3 ima manju težinu i niži centar gravitacije – tako da istovremeno nudi pojačanu bezbednost i agilnost.

Pionirski poduhvat.

Proizvodnja modela BMW i3.

  • Modul Life

    Unutrašnjost gornjeg modula Life na raspolaganju je kao prostor posvećen boravku. Napravljena od jakog karbona, putnička ćelija daje atmosferu velikodušnih proporcija nalik na potkrovlje, i visoki nivo bezbednosti. Istovremeno DIN težina modela BMW i3 (94 Ah) pada na 1.245 kg, dajući mu jedinstveni stepen agilnosti, i pozitivno utiče na domet.

  • Modul Drive

    Modul Drive se sastoji od lakog aluminijuma i u njemu su smeštene sve komponente koje olakšavaju vožnju. Pozadi su elektromotor, transmisija i opcionalni produživač dometa. Visokonaponska baterija je optimalno pozicionirana tako da bude zaštićena u donjem delu vozila. To garantuje maksimalnu bezbednost i daje vozilu veoma nizak centar gravitacije, koji savršeno podržava BMW i3 sa njegovom zadnjom vučom. Uzgred, dajemo na bateriju garanciju u trajanju od osam godina, ili prevaljenih 100.000 km.

KARBON – NOVO DOBA POČINJE.

Koristi.

CFRP (plastika ojačana karbonskim vlaknom) veoma je otporni kompozit napravljen od karbonskih vlakana i plastične matrice. Otprilike je 30 procenata lakši od aluminijuma i 50 procenata lakši od čelika.

Proizvodnja. 1. korak.

U saradnji sa SGL Automotive Carbon Fibers, BMW Grupa sama proizvodi karbonska vlakna. Posle više od deset godina istraživanja i rada na razvoju, sada je moguće prvi put primeniti materijal u proizvodnji automobila velikih razmera.

Proizvodnja. 2. korak.

Ispredena vlakna se prepliću u tkanje i natapaju specijalnim smolama.

Proizvodnja. 3. korak.

Onda se peku kako bi formirala krute elemente – komponente karoserije.

Proizvodnja. 4. korak.

U sledećem koraku, specjialno razvijeni, poptuno automatizovani postupak lepljenja cementira komponente karoserije jedne uz druge.

Rezultat.

Upotreba karbona ima za rezultat veću stabilnost karoserije i veću bezbednost putnika u vozilu. Maksimalna krutost omogućava kraće ubrzanje kao i bolju agilnost i prianjanje uz put, a manja visina smanjuje potrošnju goriva.

SISTEMI ZA POMAGANJE VOZAČU.

Driver assistance systems

SISTEMI ZA POMAGANJE VOZAČU.

Raznovrsni inovativni sistemi za pomaganje vozaču u modelu BMW i3 ne samo što donose uživanje u vožnji već obezbeđuju i parkiranje lišeno briga. Sa paketom Driving Assistant Plus, BMW i3 će vas upozoriti na sudare i moći će da održava brzinu i udaljenost u gradskom saobraćaju i saobraćajnoj gužvi. U zastojima na autoputu, pomoćnik za saobraćajne gužve čak delimično preuzima dužnost upravljanja. Pomoćnik za parkiranje pretvara parkiranje u dečju igru – sasvim autonomno, ako to želite.

  • Driving Assistant Plus

    Opcionalni Driving Assistant Plus obuhvata iscrpni paket inovativnih sistema za pomoć vozaču zbog kojih je vožnja u modelu BMW i3 posebno bezbedna i udobna. Od 0 do 140 km/h, Active Cruise Control sa Stop & Go funkcijom održava stalnu udaljenost od vozila ispred vas i reguliše brzinu, sve dok se BMW i3 ne zaustavi. U kolonama na autoputu, pomoćnik za saobraćajne gužve može da kontroliše BMW i3 autonomno do brzine od 60 km/h. To omogućava vašem modelu BMW i3 da ostane u kolovoznoj traci, pod uslovom da vam je jedna ruka na volanu. Upozorenje na primicanje sa funkcijom lakog gradskog kočenja otkriva potencijalne rizike od sudara sa vozilima, dok upozorenje na ljude sa funkcijom lakog gradskog kočenja reaguje na nastupajuću mogučnost sudara sa pešacima, pod uslovom da ima dovoljno dnevnog svetla. Speed Limit Info pokazuje odnosnu maksimalno dozvoljenu brzinu u kombinaciji instrumenata.

  • Paket za pomoć pri parkiranju

    Paket za pomoć pri parkiranju nudi sveobuhvatnu pomoć za posebno lako i bezbrižno parkiranje: sa funkcijom kontrole udaljenosti parkiranja, kamerom-retrovizorom i pomoćnikom za parkiranje, ne samo što je vozaču moguće da zgodno parkira, već je na raspolaganju i sasvim automatska opcija – kada BMW i3 ubrzava, koči upravlja sam.

Potrošnja goriva i emisije CO2.

  • Potrošnja energije i emisije CO2 za BMW i3 (60 Ah):
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 0
    Emisije CO2 u g/km (kombinovano): 0
    Potrošnja energije u kWh/100 km: 12,9

    Potrošnja energije i emisije CO2 za BMW i3 (94 Ah):
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 0
    Emisije CO2 u g/km (kombinovano): 0
    Potrošnja energije u kWh/100 km: 12,6* / 13,1**

    Potrošnja energije i emisije CO2 za BMW i3 (60 Ah) sa produživačem dometa:
    Emisije CO2 u g/km (kombinovano): 13
    Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinovano): 13,5
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 0,6

    Potrošnja energije i emisije CO2 za BMW i3 (94 Ah) sa produživačem dometa:
    Emisije CO2 u g/km (kombinovano): 12* / 13**
    Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinovano): 11,3* / 11,9**
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovano): 0,6

    * Skup točkova 1: točkovi 19‘‘
    ** Skup točkova 2: točkovi 20“ zimske gume

    Vrednosti potrošnje goriva, emisije CO2 i potrošnje energije zavise od izabrane veličine točkova i guma.

    Domet vožnje zavisi od različitih činilaca, pogotovo: od ličnog ponašanja u vožnji, odabrane trase, vremenskih prilika, upotrebe grejanja/hlađenja i prethodne klimatizacije.

    Više informacija o zvaničnoj potrošnji goriva i zvaničnim specifičnim emisijama CO2 za nove putničke automobile možete naći u „Novim smernicama za potrošnju goriva i emisije CO2 putničkih automobila“, koje se besplatno mogu dobiti na svim prodajnim mestima i kod DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Nemačka.